پیروزی بی سابقه در شمال استان حماه/ آزادسازی ۹ منطقه در کمتر از ۱۲ ساعت! +نقشه

کد خبر: 575771

درست روزی که عبدالله المحیسنی رویاهای بزرگ و خیالپردازانه در مورد اشغال شرق استان حماه را بازگو کرد، آخرین روزی بود که عوامل وابسته به گروه تروریستی جیش الفتح توانستند در این محور عملیاتی پیشروی کنند!

پیروزی بی سابقه  در شمال استان حماه/ آزادسازی ۹ منطقه در کمتر از ۱۲ ساعت! +نقشه
سرویس بین الملل فردا:

از ساعات ابتدایی صبح امروز، نیروهای جبهه مقاومت در کنار ارتش سوریه بیش ترین حجم پیشروی در استان حماه را تجربه کردند! این حجم و سرعت عمل در آزادسازی مناطقی که اخیرا به اشغال گروه های تروریستی درآمده بود، طی 5 سال اخیر در استان حماه بی سابقه است.

پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه
موقعیت استان حماه در کشور سوریه
پس از برقراری توازن نسبی در جبهه شمال استان حماه که در یک سوی آن، ارتش سوریه و بخشی از جبهه مقاومت و در سوی دیگر، گروه تروریستی غیرسوری «جند الاقصی» در کنار گروه تروریستی سوری «ابناء الشام» و سه گردان وابسته به ارتش آزاد سوریه (جیش العزه، جیش النصر و جیش التحریر) حضور داشتند، ستاد فرماندهی گروه های تروریستی جیش الفتح با انتقال بخشی از نیروهای وابسته به خود تلاش کرد جبهه شمال استان حماه را وسعت دهند.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه
محوری که گروه های تروریستی، عملیات شمال شرق حماه را از آن جا آغاز کردند.
در همین زمینه از شام روز دوشنبه پنجم مهرماه برابر با 26 سپتامبر، سه گروه تروریستی «احرار الشام»، «فتح الشام» (جبهه النصره) و «اجناد الشام» از جنوب استان ادلب به سمت روستاهای علوی نشین شمال شرق استان حماه حمله پیشدستانه ای را کلید زدند. در اثر این حمله، نیروهای سوری دچار غافلگیری شده و با توجه به تصرف سریع ارتفاعات به دست گروه های تروریستی، امکان پشتیبانی و امدادرسانی به این روستاها بسیار مشکل بود.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه نقشه مناطق تحت کنترل گروه های مختلف سوریه
در این نقشه، شهر حماه مشخص شده است.
به این ترتیب، تنها در روز اول، چهار روستای استراتژیک «الشعثه»، «رأس العین»، «القاهره» و «قبیبات» سقوط کردند. همزمان گروه های تروریستی با تثبیت موقعیت خود بر ارتفاعات «تل اسود»، بر تمام تحرکات پشتیبانی ارتش سوریه اشراف پیدا کرده و توانستند روستاهای پست آن را زیر بار آتش سنگین قرار دهند.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه پیشروی گروه های تروریستی وابسه به جیش الفتخح در پایان روز اول عملیات
از شب دوم این عملیات، دو ضلع دیگر به گروه های تروریستی اضافه شد تا بتوانند به سرعت به پیشروی های خود ادامه دهند. گروه تروریستی «انصار الدین» که بخش عمده ای از بدنه آن به جیش الفتح پیوسته بودند و در جریان عملیات های دو ماه اخیر در حلب بار دیگر - به واسطه امدادهای عربستان - قدرت خود را بازسازی کرده است، با رساندن خود به استان حماه بر قدرت عملیاتی گروه های تروریستی این عملیات افزود. همزمان گروه تروریستی جند الاقصی که اختلافات عمیقی با جیش الفتح دارد، از شرق شهر معان و روستای الکباریه به سمت شهرهای کراح و روستای کفسین حمله کرد تا گستره عملیات وسیع تر گردد.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه پیشروی گروه های تروریستی در پایان روز دوم عملیات با پیوستن گروه های تروریستی «انصار الدین» و «جند الاقصی» هم توان نظامی و تسلیحاتی معارضین افزایش یافت؛ هم طول جبهه عملیاتی وسیع تر شد.
با اضافه شدن این دو گروه تروریستی به این منطقه و افزایش گستره خط نبرد، گروه های تروریستی وابسته به جیش الفتح تواسنتند روستای استراتژیک «الطلیسیه» را در روز دوم عملیات خود اشغال کنند. این روستا بعد از دو شهر «معان»و «الزغبه»، سومین بزرگ ترین منطقه محل سکونت علوی مذهبان سوریه در شمال استان حماه بود که عمده جوانان آن در قالب نیروهای داوطلب بسیج مردمی سوریه در حال مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی هستند. در جریان اشغال الطلیسیه، گروه تروریستی فتح الشام یا همان جبهه النصره، با استفاده از 3 نیروی انتحاری نقش محوری داشت.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه نقشه منتشره گروه تروریستی احرار الشام در پایان روز دوم عملیات
در روز سوم نبرد، ائتلاف گروه های تروریستی تحت فرماندهی جیش الفتح بیش ترین پیشروی را تجربه کرد. بامداد روز چهارشنبه هفتم مهرماه برابر با 28 سپتامبر، عبدالله المحیسنی رهبر ستاد فرماندهی تروریستی جیش الفتح در پیامی رسمی با تهییج نیروهای تحت فرمان خود وعده داد پیشروی های جیش الفتح در شرق استان حماه تداوم یابد و به زودی معادلات در این منطقه به صورت کامل تغییر کند. او در این پیام خود مدعی شد از این به بعد، حفاظت از مناطق تحت کنترل نظام در شمال شرق حماه به «نیروهای شیعه وابسته به ایران» سپرده شده است و با ادبیات زننده طائفه ای وعده داد شیعیان را از حضور در شام پشیمان خواهد کرد!!
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه
عبدالله المحیسنی، رهبر ستاد تروریستی جیش الفتح در پیامی از استمرار پیشروی های تروریست های وابسته به خود در شرق استان حماه خبر داد؛ اما درست از فردای همان روز پیشروی های معارضین در این منطقه متوقف شد!
درست روزی که عبدالله المحیسنی رویاهای بزرگ و خیالپردازانه در مورد اشغال شرق استان حماه را بازگو کرد، آخرین روزی بود که عوامل وابسته به گروه تروریستی جیش الفتح توانستند در این محور عملیاتی پیشروی کنند! در آن روز، گروه تروریستی «فیلق الشام» که سومین بزرگ ترین گروه مسلح معارض در شمال سوریه است اعلام کرد به این جبهه عملیاتی پیوسته و تحرکات خود را با ستاد فرماندهی جیش الفتح هماهنگ می کند. با پیوستن فیلق الشام و گروه های تکفیری و سلفی در این محور تفوق کامل داشتند و توانستند روستای «جنینه غربیه»، و ارتفاعات «نقطة المدجنه»، «الخیمه» و «تل البیض» را اشغال کنند. با وجودی که به نظر می رسید از نظر نظامی، گروه های تروریستی بتوانند به شهر طیبة الاسم برسند، اما سربازان حاضر در پاسگاه نظامی الرایه تواستند مانع پیشروی گروه های تروریستی شوند.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه پیشروی معارضان در پایان روز سوم عملیات این آخرین روز پیشروی تروریست های وابسته به جیش الفتح بود!
در روز چهارم این عملیات، نیروهای تحت فرماندهی جیش الفتح در جا زدند، اما دیگر گروه های تروریستی حاضر در این عملیات توانستند پیشروی کنند. سه گروه تروریستی «جند الاقصی»، «فیلق الشام» و «ابناء الشام» توانستند روستای «خفسین» را به اشغال خود دربیاورند. همزمان گروه ترویستی جند الاقصی به کمک عوامل انتحاری خود توانست شهر «کراح» در شرق روستای کباریه و جنوب شرقی شهر معان را اشغال کند.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه نقشه منتشره گروه تروریستی جند الاقصی در پایان روز چهارم عملیات
با این حال پیشروی گروه های تروریستی در جبهه شمال شرقی استان حلب به صورت کامل متوقف شد و تا صبح امروز هیچ تغییری در معادلات ایجاد نشد!
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه
این نقشه ای است که رسانه های حامی معارضان، در پایان روز چهارم عملیات منتشر کردند. اما الآن می توان از همین نقشه برای پیشروی های امروز جبهه مقاومت استفاده کرد!
در این میان، یک اتفاق در خارج از فضای این جبهه عملیاتی رخ داد که باعث شد معادلات این جبهه تغییر کرده و نیروهای مقاومت موفق به باز پس گیری کامل مناطق اشغال شده شوند. هم اکنون وضعیت به صبح روز 5 مهرماه بازگشته است و نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه توانستند تمام مناطقی که گروه های تروریستی طی چهار روز «عملیات سریع السیر و کاملا موفق» اشغال کنند را طی کم تر از 12 ساعت آزاد کنند!
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه
نقشه مناطقی که جبهه مقاومت امروز فتح کرد.
علت اصلی این پیروزی مقاومت، درگیری گروه تروریستی احرار الشام همراه با چند متحد آن - مانند فیلق الشام - علیه گروه تروریستی جند الاقصی است که باعث شد در این جبهه عملیاتی، از حجم نیروهای تروریستی کاسته شده و هماهنگی میان آن ها به صفر برسد! پایگاه خبری تحلیلی فردانیوز در گزارش جداگانه ای به علل این اختلاف خواهد پرداخت.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه مناطق زردرنگ، مناطقی است که امروز آزاد شدند.
به این ترتیب تنها طی 12 ساعت گذشته، روستاهای «الشعثه»، «القاهره»، «الطلیسیه»، «رأس العین»، «نقره» و «خفسین»، شهر «کراح» و ارتفاعات «تله الاسود»، «الخیمه»، «تل البیض»، «نقطه مدجنه» آزاد شدند و تروریست ها مجبور شدند بر تا قبیبات عقب نشینی کنند.
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه نمای کلی ریف شمالی استان حماه
روزها و حتی ساعات آینده مشخص خواهد کرد که گروه های تروریستی به بازسازی آرایش نظامی خود خواهند پرداخت یا جبهه مقاومت موفق می شود به پیشروی های خود استمرار بخشد؟
پیروزی گسترده و بی سابقه جبهه مقاومت در شمال استان حماه/ آزادسازی 9 روستا و منطقه طی کم تر از 12 ساعت!/ گزارش جامع از تحولات میدانی جبهه شمال شرق استان حماه +نقشه نمای کلی وضعیت کنونی استان حماه مناطقی که امروز آزاد شدند با رنگ آبی مشخص شده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها