آلمان از دستگیری سه عضو داعش در این کشور خبر داد

کد خبر: 567477

پلیس آلمان این سه نفر را از اعضای یک "سلول مخفی" مرتبط با عاملان حملات تروریستی نوامبر گذشته در شهر پاریس توصیف کرده است.

خبرگزاری ایسنا: پلیس آلمان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، سه نفر را با پاسپورت‌های جعلی سوری به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.
به گزارش اخبرگزاری فرانسه، پلیس آلمان این سه نفر را از اعضای یک "سلول مخفی" مرتبط با عاملان حملات تروریستی نوامبر گذشته در شهر پاریس توصیف کرده است.
بر اساس اعلام این پلیس، بیش از 200 کماندوی آلمانی در یورش‌هایی که امروز پیش از طلوع آفتاب در شمال آلمان برای بازداشت این افراد انجام شد، شرکت کردند.
این سه تن همچنین متهم به دسیسه‌چینی برای حمله تروریستی بوده و احتمالا منتظر دستور برای اجرای این حمله بوده‌اند.
پلیس آلمان این دستگیرشدگان را با نام‌های ماهر 17ساله، ابراهیم 18 ساله و محمد 26 ساله معرفی کرده است. بر اساس اعلام پلیس، آن‌ها ماه اکتبر سال گذشته، خاک سوریه را ترک کرده و سپس از مسیر ترکیه و یونان در اواسط ماه نوامبر وارد آلمان شدند.
وزیر کشور آلمان نیز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: تا آن‌جا که ما بر اساس تحقیقات متوجه شدیم، این افراد با عاملان حملات نوامبر 2015 در پاریس مرتبط هستند.
توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان گفت: ما معتقدیم همان گروهی که عاملان حملات پاریس را قاچاقی منتقل کرده، این سه نفر را نیز به آلمان آورده است و مدارک جعلی آن‌ها نیز متعلق به یک گروه یکسان بوده‌اند.
وی گفت: پلیس آلمان چندین ماه بر فعالیت‌های این سه نفر نظارت داشته و آن‌ها را استراق‌سمع می‌کرده است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها