اتحادیه اروپا شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را محکوم کرد

کد خبر: 555763

روند تأسف بار عملیات تخریب منازل مسکونی سرزمینهای اشغالی، از سوی اسرائیل در سال ۲۰۱۶ بعد از ماه رمضان همچنان رو به افزایش است. از آن تاریخ تاکنون با تخریب ۱۰۷ منزل مسکونی ، ۱۳۶ نفر از جمله ۶۰ کودک آواره شده‌اند.

اتحادیه اروپا شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را محکوم کرد
اتحادیه اروپا خواستار پایان شهرک‌سازی در قدس شد سرویس بین‌الملل فردا:

اتحادیه اروپا در یک بیانیه رسمی، رژیم صهیونیستی را یک نیروی اشغالگر توصیف کرد و خواستار توقف فوری ساخت شهرک‌های یهودی نشین در فلسطین شد.

به گزارش النشره ، «فدریکا موگرینی»، نماینده عالی سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، تداوم سیاست گسترش شهرکهای یهودی نشین و همچنین تخریب منازل مسکونی فلسطینی‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد.
در بخشی از بیانیه اتحادیه اروپا چنین آمده است: روند تأسف بار عملیات تخریب منازل مسکونی سرزمینهای اشغالی، از سوی اسرائیل در سال 2016 بعد از ماه رمضان همچنان رو به افزایش است. از آن تاریخ تاکنون با تخریب 107 منزل مسکونی ، 136 نفر از جمله 60 کودک آواره شده‌اند.
موگرینی تصریح کرد: تلاویو در ماه اوت جاری، ساختمان‌هایی که با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده‌اند را در شهر «ام الخیر» فلسطین تخریب کرده‌، که در اثر این اقدام 4 خانواده بی خانمان شده‌اند.
سخنگوی اتحادیه اروپا اظهار داشت: جوامع روستایی در کرانه باختری با عملیات مکرر مصادره و تخریب مجتمع‌های مسکونی در سالهای اخیر مواجه بوده‌اند که آنها را به مهاجرت مجبور کرده است.
سخنگوی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: اسرائیل به عنوان یک نیروی اشغالگر باید به تعهدات خود طبق قوانین بین‌المللی عمل کند و به سیاست تخریب منازل فلسطینی‌ها، ساخت شهرک‌های یهودی نشین و همچنین توسیع و گسترش اراضی خود در سرزمینهای اشغالی پایان دهد.
وی در پایان با تکرار درخواست اتحاديه اروپا مبني بر پايان دادن به ساخت شهرک‎های غيرقانوني در کرانه باختری، بر توقف فوری این سیاست تأکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها