دردسرهای مورالس با معشوقه سابقش ادامه دارد

کد خبر: 515600

رسانه‌های بولیوی به نقل از وکیل اوو مورالس گزارش دادند، رئیس‌جمهوری بولیوی سرانجام با انجام آزمایش دی‌.ان.ای موافقت کرده است تا به مناقشه موجود پایان دهد. معشوقه سابق مورالس مدعی است که فرزندی از او دارد؛ ادعایی که وی رد می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوو مورالس، رییس‌جمهوری 56 ساله بولیوی پیشتر گفته بود که از معشوقه سابقش فرزندی داشته که اندکی پس از تولد مرده است اما پس از آن داستان خود را عوض کرد و مدعی شد که کلا بچه‌ای از معشوقه‌اش نداشته است.
بر این اساس، دادگاهی در بولیوی به وی دستور داد تا برای اثبات ادعای گابریلا زاپاتا، معشوقه سابقش مبنی بر وجود یک بچه آزمایش دی.ان.ای انجام دهد. گاستون ولاسکوئز، وکیل رییس‌جمهوری بولیوی گفت: موکلم شهروندی است که به قوانین احترام می‌گذارد. اگر مقام‌های دولت بولیوی از او کاری خواسته‌اند، او انجام می‌دهد.
مورالس در مارس سال جاری میلادی معشوقه سابقش را به دادگاه کشاند تا این زن ادعایش مبنی بر زنده بودن فرزندی از مورالس را اثبات کند. علاوه بر جنجال اخیر، معشوقه سابق رییس‌جمهوری بولیوی به فساد نیز متهم شده و در حال حاضر به اتهام پولشویی، اختلاس و سواستفاده از قدرت در زندان است.
وی که مدیر سابق شرکت مهندسی چینی به نام "CAMC" است،‌ به استفاده از روابطش با مورالس برای برنده شدن در قراردادهایی با دولت به ارزش 560 میلیون دلار متهم شده است. این پرونده در حالی مطرح شد که بولیوی برای برگزاری رفراندومی درباره تغییر قانون اساسی آماده می‌شد. نتیجه مثبت این رای‌گیری به مورالس اجازه می‌داد تا برای چهارمین بار برای تصدی پست ریاست جمهوری نامزد شود اما مورالس در رفراندوم 21 فوریه سال جاری میلادی شکست خورد و این نخستین شکست وی در یک دهه زمامداری به شمار می‌رفت.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها