مادورو: زنان از سشوار استفاده نکنند

کد خبر: 509374

رئیس جمهور ونزوئلا از زنان خواسته به دلیل مواجهۀ این کشور با بحران کمبود انرژی از سشوار استفاده نکنند.

پرس تی وی: نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه زنان صرفا در «مناسبت‌های خاص» از سشوار استفاده کنند، گفت این اقدام در راستای صرفه جویی در مصرف برق است.
مادورو گفت: «به نظر من اگر زنان برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنند و اجازه دهند موها به طور طبیعی خشک شوند، زیباتر به نظر می‍‌رسند.»
وی همچنین از مردم ونزوئلا خواست در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی، تغییرات جزئی در زندگی روزمره خود ایجاد کنند. برای مثال با گرمای هوا کنار بیایند یا لباس‌هایشان را در فضای بیرونی پهن کنند تا خشک شوند.
وی همچنین به مردم کشورش توصیه کرد تمام تلاش خود را برای صرفه جویی در مصرف انرژی به کار بگیرند از جمله اینکه حداقل دمای کولرهای گازی خود را از 23 درجه کمتر نگذارند و در 60 روز آینده از سشوار و وسیله‌های الکترونیکی کمتر استفاده کنند.
مادورو همچنین طی حکمی اعلام کرده است برای جبران کمبود برق، کارمندان به مدت دوماه در روزهای جمعه تعطیل باشند.
وی گفت: «این طرح 60 روزه به ونزوئلا کمک می‌کند از یکی از دشوارترین شرایط خود عبور کند.».
حدود 70 درصد از برق ونزوئلا از نیروگاه آبی تولید برق در گوری‌دام و رودخانه کارُنی در جنوب شرقی این کشور تامین می‌شود.
دولت مادورو این اوضاع را ناشی از خشکسالی و پدیده آب و هوایی ال نینو می‌داند.
مخالفان دولت، اقدامات مادورو برای مقابله با بحران کمبود انرژی را مضحک توصیف می‌کنند.
یکی از شهروندان ونزوئلا گفت: «اگر آقای رئیس جمهور تصور می‌کند که سشوار نکشیدن موها به حل این مشکل کمک می‌کند، پس این معضل بسیار بدتر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم.»
یک تحلیلگر سیاسی که منتقد دولت است می‌گوید: «صرفا به این دلیل که مادورو دوشنبه تا جمعه، شنبه یا یکشنبه کار نمی‌کند به آن معنا نیست که ما مردم ونزوئلا نیز اینطور هستیم. چیزی که ما می‌خواهیم این است که به کار کردن ادامه دهیم و مادورو نیز برکنار شود.»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها