الجبیر: عربستان به دنبال بهبود وضعیت یمنی‌هاست!

کد خبر: 500708

وزیر خارجه عربستان با استقبال از دعوت یک مسئول جنبش انصارالله برای دوری گزیدن تهران از بحران یمن تاکید کرد، راه حل سیاسی یمن باید یمنی - یمنی باشد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی با ضروری خواندن برقراری آتش بس در یمن، تاکید کرد: راه حل سیاسی در یمن باید یمنی ‌- یمنی باشد.
وی در ادامه بر لزوم برقراری آتش بس در یمن و پایبندی عربستان به راه حل سیاسی برای این بحران تاکید کرد.
جبیر در ادامه تاکید کرد: راه حل سیاسی در یمن باید مبتنی بر طرح کشورهای حوزه خلیج فارس و نتایج آن و نتایج گفت‌وگوی ملی یمن و براساس قطعنامه 2216 شورای امنیت باشد.
وزیر خارجه عربستان در پایان نشست ریاض از دعوت یک مسئول جنبش انصارالله از تهران برای دوری گزیدن از بحران یمن استقبال کرده و آن را مثبت ارزیابی کرد.
وی اظهار داشت: عربستان به دنبال بهبود وضعیت مردم یمن است و راه حل سیاسی یمن باید میان خود یمنی‌ها اتخاذ شود.
وی با تاکید بر حمایت فرستاده سازمان ملل به یمن و باور خود به راه حل سیاسی برای بحران یمن و لزوم برقراری آتش بس جهت ارسال کمک‌های انسانی و پزشکی برای نیازمندان گفت: نشست امروز فرصتی برای ادامه رایزنی‌ها در مورد مسائل منطقه و تحولات پر سرعت آن و همسوسازی موضع‌گیری‌ها در برخورد با این چالش‌ها با تمامی پیامدهایش برای امنیت منطقه و جهان است.
وزیر خارجه عربستان همچنین گفت که کشورش هیچ مانعی در باز کردن صفحه جدید روابط با ایران در صورتی که شیوه و سیاست‌هایش را تغییر دهد، نمی‌بیند.
او گفت: اگر ایران به دنبال روابط مثبت است باید به حسن همجواری متعهد باشد و ما در این باره نیازی به میانجیگر نداریم.
او درباره مساله سوریه نیز گفت: بشار اسد هیچ آینده‌ای در سوریه ندارد و هفته‌های آتی آزمونی برای جدیت اسد و هم‌پیمانانش در مورد آتش بس خواهد بود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها