ونزوئلا مرزهایش را به روی کلمبیا باز می‌کند

کد خبر: 496697

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد: دولت ونزوئلا پس از گذشت 6 ماه از بستن یک جانبه مرزهای این کشور به روی کلمبیا، مرزهای این کشور را بازگشایی می‌کند.

خبرگزاری فارس: به نقل از «تله‌سور»، دولت ونزوئلا پس از گذشت 6 ماه از فرمان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا برای بستن مرزهای این کشور آمریکای لاتینی به روی کلمبیا، در نهایت مرزهای شهرستان «پدرو ماریا اورنیا» واقع در ایالت «تاچیرا» غرب ونزوئلا را به روی این کشور می‌گشاید.
«خوزه ویلما مورا» فرماندار ایالت «تاچیرا» روز گذشته در سخنانی در این رابطه گفت: پس از برگزاری جلساتی با کارآفرینان منطقه‌ای، صادرکنندگان بزرگ و «ردلفو مدینا» وزیر بانکداری و امور مالی و «خسوس فاریا» وزیر تجارت خارجی و سرمایه گذاری ونزوئلا برای گشودن روزانه مرزهای دو کشور توافق کردیم.
«ویلما» همچنین اظهار داشت: در بین ساعات 1 تا 6 بعد از ظهر مرزهای ونزوئلا و کلمبیا بار خواهند بود و به خودروهای سنگین و همچنین وسایل نقلیه‌ای که به دلیل بسته شدن غیر منتظره مرزها در خاک دو کشور باقی مانده بودند، مجوز بازگشت داده خواهد شد.
وی در این راستا افزود: اقدام دولت ونزوئلا برای گشودن مجدد مرزهای این کشور به روی کلمبیا گامی بزرگ در روابط دو کشور محسوب خواهد شد؛ وزارت امور خارجه این کشور با هدف پیشرفت در بخش اقتصادی و بهبود وضعیت مرزی اقدام به گشودن مجدد مرزهای این کشور به روی کلمبیا کرده است.
طبق داده‌های رسمی پس از بسته شدن غیر منتظره مرزهای ونزوئلا و کلمبیا، بیش از 300 خودوری سنگین در خاک کلمبیا و 60 خودروی دیگر در خاک ونزوئلا باقی ماند و مجوز عبور از مرز به آن‌ها داده نشد؛ این خودروها از روی پلی بر روی رودخانه مرزی «تاچیرا» که منطقه «اورنیا» در ونزوئلا را به منطقه «اسکوبال» در کلمبیا متصل می‌کند، عبور داده خواهند شد.
به گفته «ویلما»، دولت ونزوئلا تنها یک گام تا بازگشایی مرز با کلمبیا فاصله دارد.
باز شدن روزانه مرزهای دو کشور اجازه برقراری و بهبود مبادلات تجاری را به مالکین خودروهای سنگین خواهد داد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها