اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس /تردید مقامات امنیتی اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح

کد خبر: 1288207

یک رسانه صهیونیستی امروز (یکشنبه) مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای موافقت با شروط مقاومت فلسطین شد.

 اسرائیل آماده موافقت با شروط حماس /تردید مقامات امنیتی اسرائیل درباره حمله زمینی به رفح

یک رسانه صهیونیستی امروز (یکشنبه) مدعی آمادگی رژیم اشغالگر برای موافقت با شروط مقاومت فلسطین شد.

به نقل از خبرگزاری سما، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: اسرائیل آماده پاسخگویی به تمام خواسته‌های حماس به جز اعلام پایان جنگ پس از دوره تبادل اسرا است.

این رسانه گزارش داد: اسرائیل قصد دارد ۱۰ روز تا ۲ هفته را برای دستیابی به توافق با حماس به منظور آزادی شماری از اسرا اختصاص دهد.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز اعلام کرد: اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیاتی به قاهره برای تکمیل مذاکرات است.

پیش از این نیز منابع خبری گزارش دادند که هیاتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فردا (دوشنبه) راهی قاهره خواهد شد.

برخی منابع در گفت‌وگو با شبکه الشرق عربستان ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که پیشنهاد جدید مصر شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه بازگشت ساکنان غزه به شمال این منطقه است.

این منابع تاکید کردند: در مساله عقب‌نشینی ارتش اسرائیل نیز شاهد پیشرفت‌هایی بودیم؛ بر اساس این پیشنهاد، ارتش اسرائیل در ابتدا به فاصله ۵۰۰ متر از خیابان الرشید فاصله خواهد گرفت. این درحالی است که حماس خواهان فاصله ۳.۷ کیلومتری است اما مصری ها پیشنهادی دادند تا حد مناسب اجرا شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت غزه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان جنایت‌های رژیم صهیونیستی را امروز منتشر و اعلام کرد: از هفتم اکتبر تاکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در نوار غزه شهید و ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر هم مجروح شدند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است./ایرنا

تردید مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تاثیرگذاری حمله زمینی به رفح

رسانه‌های صهیونیستی از تردید مقامات سابق بخش امنیتی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه خبر می‌دهند؛ مساله‌ای که نمایانگر بحران استراتژیک در کابینه جنگ این رژیم است.

به گزارش ایسنا، مقامات سابق سرویس امنیت رژیم صهیونیستی درباره قدرت ارتش اشغالگر در تحقق اهداف خود در هرگونه حمله زمینی به رفح تردید دارند.

وبگاه «اسرائیل نیوز ۲۴» امروز یکشنبه گزارش داد بحث و بررسی‌های موجود در محافل رسانه‌ای و اطلاعاتی عمق چالش‌های رهبری رژیم صهیونیستی در مواجهه با جنبش حماس را نشان می‌دهد.

این وبگاه خبری به نقل از «یوسی کوهن» رئیس سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی(موساد) گزارش کرد اطلاع‌رسانی‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره تصمیم حمله زمینی به رفح ممکن است مبالغه‌آمیز باشد.

کوهن تاکید کرد اظهارات آرمانی همیشه نشانگر واقعیت عملیاتی یا استراتژیک نیست. وی توان رژیم صهیونیستی در «نابودی کامل» جنبش حماس در فلسطین را بعید دانست و گفت: نابودی کامل حماس امری غیر واقعی است.

در همین زمینه، خبرنگار مسائل سیاسی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «فقدان جایگزین سازمان یافته برای حماس در پنج ماه و نیم گذشته مهر تأییدی بر مشکلات اسرائیل در برچیدن ساختار سازمانی حماس است».

اما «یسرائیل زیو» رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با هرگونه عملیات نظامی در رفح آن هم بدون وجود برنامه مشخصی درمورد اینکه چه کسی بعد از عملیات کنترل منطقه را به دست خواهد گرفت، مخالفت کرد.

زیو در یک مصاحبه رادیویی به یک «تله استراتژیک» اشاره کرد که توسط حماس در رفح آماده شده است و حمله زمینی احتمالی به این شهر ممکن است به فاجعه‌ای منجر شود که مسؤولیت آن بر عهده طرف صهیونیستی است.

وی توضیح داد علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به رفح، این شهر مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگ است و به همین دلیل این عملیات از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، خطر بیشتری دارد.

این در حالی است که تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح افزایش یافته است. شهری که طبق گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین، دارای تراکم جمعیتی حدود ۱.۱ میلیون نفر است که در مساحتی به وسعت ۶۳.۱ کیلومتر مربع زندگی می‌کنند.

با این حال طبق گزارش «اسرائیل نیوز ۲۴»، «تردیدهای اعلام شده از سوی مقامات امنیتی سابق، عمق بحران استراتژیک رژیم صهیونیستی را در برخورد با نوار غزه و جنبش حماس، در زمانی که چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همچنان رو به افزایش است، آشکار می‌کند».

علاوه بر این، وبگاه «اسرائیل نیوز ۲۴» از مذاکرات جاری میان مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی خبر داد و گزارش کرد: «این مذاکرات هنوز شاهد تحولات است زیرا پیشنهادهای جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا در حال بررسی است که شامل بازگشت اسرای اسرائیلی در ازای بازگشت مردم غزه به شمال این باریکه است.»

این وبگاه گزارش کرد: این اقدامات در زمانی صورت می‌گیرد که «روابط بین آمریکا و اسرائیل شاهد تنش است و همین موقعیت حماس را در مذاکرات تقویت می‌کند»./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها