دانشگاه‌های آمریکا در محاصره تک‌تیراندازها

کد خبر: 1287983

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سرکوب دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های امریکا می‌گوید که بسیاری از دانشجویان این دانشگاه‌ها فرزندان مسئولان آمریکایی هستند و امروز حرف جمهوری اسلامی ایران وارد خانه‌های مسئولین آمریکایی شده، برای همین هم بشدت این اعتراضات را سرکوب می‌کنند.

دانشگاه‌های آمریکا در محاصره تک‌تیراندازها

تجمعات گسترده دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی وحشت سران کاخ سفید، کنگره و نهادهای اطلاعاتی و جریان‌های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا را در پی داشته تا جایی که آمریکای به اصطلاح مدعی آزادی بیان و مدعی دفاع از حقوق بشر را وادار کرده تا چهره واقعی‌ خود را نمایان کند و حریم دانشگاه را به پادگان مبدل کند. در همین راستا نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز آمریکایی با نصب دوربین‌های امنیتی دانشگاه را به محاصره خود درآورده و اقدام به بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو کردند.

دانشجویان آمریکایی چه می‌خواهند؟

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره این موضوع و اینکه خواسته دانشجویان آمریکایی چیست گفت که « درخواست اول این دانشجویان این است که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی متوقف شود چون همه می‌دانند که پول آمریکا، سلاح آمریکایی و هدایت و میدان‌داری آمریکایی هست که منجر شده نسل‌کشی در غزه ادامه یابد.وی درباره درخواست دوم دانشجویان هم تاکید کرد که « دانشگاهایی که ابتدا در این موضوع درگیر شدند مثل دانشگاه کلمبیا، از دانشگاه‌های اصلی آمریکا هستند و در رتبه‌بندی‌ها جزء هفت تا هشت دانشگاه اول آمریکا هستند و این دانشگاه‌ها به‌صورت سنتی هم با رژیم صهیونیستی سال‌هاست دارند کار می‌کنند هم با نهادهای اطلاعاتی و نهادهای نظامی آمریکا. این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

درگیری بیش از 200 دانشگاه آمریکا با اعتراضات

این استاد دانشگاه ادامه داد: « خیلی از این نظریه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی که ما در دانشگاه های ایران هم درس می‌دهیم از همین دانشگاه‌ها آمده است و عقبه نهاد اطلاعاتی آمریکا و نهاد سیاسی آمریکا دارد. به هر حال دانشجویان از کاری که دانشگاه‌ها هم در حمایت از اسرائیل انجام می‌دهند و در عمل به رژیم آمریکا کمک می‌کند، ناراحت هستند.»ایزدی تاکید کرد: دولت آمریکا هم باید ناراحت باشد چون این دانشجویان کاری را دارند انجام می‌دهند و چیزهایی را را زیر سوال می‌برند که دولت آمریکا روی آن بنا شده است؛ ازاین‌جهت باید با دانشجویان و اساتید این دانشگاه ها برخورد کند.عضو هیات علمی دانشگاه مطالعات آمریکا با اشاره به گزارشی درباره بازداشت بیش‌از 550 دانشجو در آمریکا گفت:‌ این دستگیری‌ها را شما در فیلم ها دیدید که با اعمال زور و اعمال خشونت پلیس همراه بود. رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا  هم گفته که بیش‌از 200 دانشگاه درگیر اعتراضات هستند.

اعتراض؛ از دانشگاه کلمبیا تا سایر دانشگاه‌های آمریکا

وی گفت: اعتراضات اساتید و دانشجویان از دانشگاه کلمبیا شروع شد و به دانشگاه‌ها دیگر هم منتقل شد. افرادی هم که می‌خواهند یک مقدار درباره آمریکای امروز اطلاع کسب کنند و بدانند در آمریکا چه خبر است و ریشه‌های فکری آمریکا را بدانند از کجا سرچشمه می‌گیرد به نظرم اخبار هفته گذشته آمریکا می تواند برای آنها مفید باشد.

وقتی در دانشگاه‌های آمریکا حرف جمهوری اسلامی را می‌زنند

ایزدی در ادامه اظهار داشت: آمریکایی‌ها سال‌ها زحمت کشیدند تصویری از اسرائیل ایجاد کنند این دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها هستند اینها بچه‌های نخبه دانشگاه‌ها هستند و دانشگاه‌ها هم دانشگاه‌هایی هستند که باید نسل بعدی مدیران آمریکا را تولید کند و خیلی از دانشجویان این دانشگاه‌ها هم بچه‌های مسئولین فعلی آمریکا هستند.وی اضافه کرد: در این دانشگاهها هرکسی را راه نمی‌دهند، یعنی هم باید یک نخبگی را داشته باشد و در امتحانات ورودی نمره بالایی بیاورند. غالباً این دانشجویان هم افرادی هستند که پدر و مادرشان در پست‌های مختلف حکومتی و مسئولیت‌های مختلف هستند. حال اینها دارند حرف جمهوری اسلامی را می‌زنند پس خیلی چیز عجیبی نیست که اینها را سرکوب کنند. این استاد دانشگاه تاکید کرد: حرف جمهوری اسلامی ایران الان وارد خانه‌های مسئولین آمریکایی شده، برای همین هم ناراحت می‌شوند، برای همین هم باید سرکوب کنند و اخراج کنند که تعدادی از آنها هم اخراج شدند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها