هراس وزیر دفاع آمریکا از توان تسلیحاتی ایران

کد خبر: 1287877

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

هراس وزیر دفاع آمریکا از توان تسلیحاتی ایران

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "آناتولی" آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک های ایران از لایحه های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت, به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است."

وی ادعا کرد: آنها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آنها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعاهای خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد."

به گزارش ایرنا, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

روزنامه «وال استریت ژورنال» طی گزارشی عنوان کرد که ابعاد وسیع پاسخ تنبیهی ایران و پرتاب بیش از ۱۰۰ فروند موشک بالستیک به سوی رژیم صهیونیستی موجب نگرانی شدید آمریکا شده بود.

به نوشته وال استریت ژورنال، پیش از انجام عملیات تنبیهی ایران و زمانی که مشخص شد تهران برنامه ای در دست اجرا دارد، تیمی از نیروههای نظامی آمریکا مخفیانه به اسرائیل اعزام شدند تا "مرکز عملیات پدافند موشکی" تشکیل دهند.

برنامه هایی نیز طراحی شده بود تا عربستان و اردن در صورت لزوم از حریم هوایی خود دفاع کنند.

در پاسخ تنبیهی ایران، بیش از ۳۰۰ پرتابه از جمله ۱۷۰ پهپاد، ۳۰ فروند موشک کروز و ۱۲۰ فروند موشک بالستیک به سوی اسرائیل پرتاب شد.

در همین حال روزنامه صهیونیستی معاریو امروز گزارش کرد که واکنش دولت "جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به عملیات موشکی و پهپادی ایران نشان می‌دهد که واشنگتن اکنون با ایران به‌عنوان یک "قدرت منطقه‌ای برخورد می‌کند و به عملیات نظامی مستقیم ایران به متحد واشنگتن (رژیم صهیونیستی) مشروعیت می بخشد.

این روزنامه تاکید کرد که تسلیم شدن آمریکا در مقابل عملیات نظامی ایران از خاک خود به سرزمین های اشغالی فلسطین یک تغییر دراماتیک در قواعد درگیری هایی است که تاکنون بین تهران و تل آویو وجود داشته است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها