درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست

کد خبر: 1286244

وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا بامداد پنجشنبه گزارش داد که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر خواستار تحریم برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر شده بود که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به آن توجهی نشان نداده است.

درخواست کمیته آمریکایی برای تحریم نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، وب سایت آمریکایی پرو پابلیکا در گزارشی نوشت که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا موسوم به گروه بررسی لیهی در گزارشی به آنتونی بلینکن به موارد نقض حقوق بشر از سوی نظامیان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها پرداخته است.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور گزارش خود را ماه دسامبر سال گذشته به آنتونی بلینکن ارائه داد، اما او تاکنون هیچ توجهی به آن نکرده است.

در این گزارش به مواردی از جمله قتل، تجاوز و شکنجه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به دست پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اشاره شده است که به پیش از عملیات طوفان‌الاقصی در هفت اکتبر (پانزدهم مهر) باز می‌گردد.

این گزارش شامل قتل‌های غیر قانونی به دست پلیس رژیم صهیونیستی از جمله در یک مورد که نظامیان رژیم اشغالگر دهان یک پیرمرد فلسطینی - آمریکایی را بسته و به دستان او دستبند زده‌اند و گذاشته‌اند تا او جان دهد، اشاره دارد.

همچنین در یک مورد دیگر، نظامیان اسرائیلی به یک نوجوان فلسطینی که به جرم پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف دستگیر شده بود، تجاوز کرده‌اند.

این کمیته همچنین خواستار تحریم تسلیحاتی برخی از واحدهای نظامی رژیم صهیونیستی شده اما آنتونی بلینکن از این گزارش چشم پوشی کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که پس از هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی به صورت گسترده‌ای در غزه و کرانه باختری مرتکب کشتار مردم فلسطین شده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا به امروز به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در ۶ مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها