واکنش چین به پاسخ موشکی ایران: وضعیت فعلی از تبعات جنگ غزه است

کد خبر: 1285273

در پی پاسخ نظامی قانونی ایران به رژیم صهیونیستی، یک سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به وضعیت کنونی ابراز نگرانی عمیق کرد و افزود: این وضعیت «سرریز (تبعات) درگیری غزه است و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در غزه است باید بدون تاخیر اجرایی شود».

واکنش چین به پاسخ موشکی ایران: وضعیت فعلی از تبعات جنگ غزه است

ساعاتی بعد از پاسخ پهپادی و موشکی گسترده ایران به اقدامات تجاوزکارانه و جنون آمیز رژیم صهیونیستی، چین ضمن ابراز نگرانی عمیق از تشدید اوضاع در خاورمیانه، خواستار خویشتنداری تهران و تل آویو برای جلوگیری از تشدید تنش شد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پکن درخصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه عمیقا نگران است و از طرف های درگیر می خواهد تا برای جلوگیری از تشدید تنش، خویشتنداری کنند.

این سخنگو افزود: اوضاع جاری در خاورمیانه ، تازه ترین تبعات جنگ غزه است. دیگر هیچ گونه تاخیر در اجرای قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل جایز نیست و درگیری و تنش باید فورا به پایان برسد.

این سخنگو تاکید کرد: چین از جامعه بین الملل به ویژه از کشورهای ذی نفوذ می خواهد که نقش سازنده برای صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود./ ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها