دمشق: اسرائیل و تروریست‌ها هماهنگ عمل می‌کنند

کد خبر: 1283077

نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت که رژیم صهیونیستی و سازمان‌های تروریستی در هماهنگی با یکدیگر عمل می‌کنند و اقدام به تقسیم نقش‌ خود در سوریه کرده‌اند.

دمشق: اسرائیل و تروریست‌ها هماهنگ عمل می‌کنند

 قصی الضحاک، نماینده سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت که به درخواست روسیه و برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه برگزار شده بود گفت که این حملات باعث کوتاه آمدن دمشق از مواضع خود نخواهد شد.

او گفت: «دمشق تأکید می‌کند که حملات اسرائیل، ما را از گزینه‌ها و مواضع ملی و قاطعانه خود در حمایت از حقوق مردم فلسطین و بازگرداندن جولان اشغالی نمی‌تواند منصرف کند».

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود: «حمایت آمریکا از اشغالگری اسرائیل، این رژیم را قادر به ارتکاب وحشتناک‌ترین جنایات کرده است که آخرین آن جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است؛ همزمانی حملات اسرائیل با حملات سازمان‌های تروریستی بار دیگر بر هماهنگی مستمر و تقسیم نقش‌ها بین رژیم اشغالگر اسرائیل و ابزارهای تروریستی آن صحه می‌گذارد».

او در خصوص حمله رژیم اشغالگر به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نیز گفت:  «تهاجم تروریستی اسرائیل سابقه‌ای خطرناک و نقض فاحش کنوانسیون‌ها و موازین بین‌المللی است که حفاظت و مصونیت مقرها و کارکنان دیپلماتیک و ممنوعیت هرگونه حمله به آنها را تضمین می‌کند.

قصی ضحاک تأکید کرد: « سوریه جنایتکاران جنگی اسرائیل و شرکای آنها در دولت آمریکا را مسئول عواقب حملات مکرر به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و سوق دادن منطقه به سطوح بی سابقه تشدید و بی‌ثباتی می‌داند.

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: «ساختمان کنسولگری ایران در منطقه‌ای مملو از غیرنظامیان واقع شده است و در چند متری مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی و سازمان های بین المللی از جمله برنامه جهانی غذا و همچنین بیمارستان و دانشکده‌های دانشگاه دمشق و تعدادی از بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی است و روزانه هزاران نفر در این نقطه پرتردد رفت و آمد می‌کنند که از این رو در این حمله تروریستی تعدادی از غیرنظامیان نیز زخمی شده‌اند».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی غروب دوشنبه ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار دادند.

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق در این باره گفته است: «این ساختمان با جنگنده های اف 35 و 6 موشک مورد حمله قرار گرفت».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای گفت: «هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم " سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی" و "سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی" از فرماندهان ، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و 5 تن از افسران همراه آنان فیض شهادت نائل آمدند».

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها