واکنش های بین المللی به حمله اسراییل به کنسولگری ایران /اتحادیه اروپا خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها شد

کد خبر: 1282947

یک خبرنگار و دیپلمات پیشین سازمان ملل در پیامی با انتقاد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، گفت که این اقدام نشان می‌دهد که تل‌آویو تهدیدی برای منطقه و جهان محسوب می‌شود.

واکنش های بین المللی به حمله اسراییل به کنسولگری ایران /اتحادیه اروپا خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها شد

یک خبرنگار و دیپلمات پیشین سازمان ملل در پیامی با انتقاد از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران، گفت که این اقدام نشان می‌دهد که تل‌آویو تهدیدی برای منطقه و جهان محسوب می‌شود

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق که با واکنش‌های گسترده بین‌المللی همراه بوده است، «دنیل لمبرت» خبرنگار و دیپلمات پیشین سازمان ملل در پیامی این حمله را «جنون مطلق» تلقی کرد.

لمبرت در پیامی که در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده است، نوشت: حمله شبانه اسراییل به سفارت ایران در سوریه جنون مطلق است. حتی در درگیری‌های بزرگ و جنگ سرد نیز کشورها سفارت‌خانه‌ها را بمباران نمی‌کنند.

او در ادامه گفت: اکنون آن‌ها دیگر کاملا خباثت به خرج می‌دهند و تهدیدی برای بقیه منطقه و حتی ثبات جهانی محسوب می‌شوند.

روز گذشته (دوشنبه)، رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورهای خارجی، ازجمله سوریه،کوبا، چین، روسیه، پاکستان، عمان، کویت، اردن، مصر و شماری دیگر  این حمله را که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید، محکوم کرده‌اند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران پس از این حمله در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تشکر از حضور وزیر امورخارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

وزیر امورخارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد./ایسنا

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها شد.

«پیتر استانو» سخنگوی سرویس خارجی اتحادیه اروپا، امروز(سه‌شنبه) گفت که اتحادیه اروپا از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق نگران است.

روز گذشته (دوشنبه)، رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورهای خارجی، این حمله را که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید، محکوم کرده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که استانو در یک نشست خبری گفت: ما از حمله‌ منتسب به اسراییل علیه ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق، پایتخت سوریه و هدف قرار دادن این کنسولگری که در واقع یک مکان دیپلماتیک است، نگران هستیم.در این موقعیت بسیار متشنج منطقه‌ای نشان دادن خویشتن‌داری بیشترین اهمیت را دارد، چراکه گسترش بیشتر تنش‌ها در منطقه، به نفع هیچ کسی نیست./ایسنا

محکومیت‌های جهانی حمله به ساختمان کنسولی ایران ادامه دارد

در ادامه محکومیت جهانی حمله اسرائیل به بخش کنسولی ایران در پایتخت سوریه، پاکستان و اندونزی نیز اقدام تل آویو را محکوم کردند.

پاکستان و اندونزی روز سه شنبه با محکوم کردن شدید حمله به بخش کنسولی  ایران در «دمشق» پایتخت سوریه  اعلام کردند که این حمله نقض غیرقابل قبول حاکمیت سوریه و تضعیف ثبات و امنیت این کشوراست.به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «حمله به دیپلمات‌ها یا مراکز دیپلماتیک بر اساس کنوانسیون وین در غیرقانونی است. این نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.»

این وزارتخانه با بیان اینکه اقدام غیرمسئولانه اسرائیل تشدید تنش بزرگ در منطقه در حال حاضر ناآرام است، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا از ماجراجویی  تل آویو در منطقه و حملات غیرقانونی اسرائیل و هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک خارجی جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، در پی حمله موشکی روز دوشنبه ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در این حمله خبر داد.«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این ضمن محکوم کردن این حمله، تصریح کرد: «ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است. »اندونزی نیز این اقدام اسرائیل را «به شدت» محکوم کرد.وزارت امور خارجه اندونزی اعلام کرد:«این حمله نقض فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل است. این اقدام خطرناک دیگری از سوی اسرائیل است که درگیری را در منطقه تشدید می‌کند و چشم انداز صلح پایدار را کاهش می‌دهد.»وزارت خارجه عربستان نیز بعد از ظهر سه شنبه حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در «دمشق» پایتخت سوریه را محکوم کرد.وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای بر رد قاطع هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک به هر دلیل و بهانه ای تاکید کرد. این وزارتخانه تاکید کرد که این اقدام نقض قوانین دیپلماتیک بین‌المللی و قواعد مصونیت دیپلماتیک است.

تاجیکستان: اقدام اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران، نقض کنوانسیون وین است

وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان حمله هوایی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق جمهوری عربی سوریه را که در نتیجه آن چندین نفر کشته و زخمی شدند، به شدت محکوم می‌کند».

تاجیکستان همچنین تاکید کرد: «ما چنین اقداماتی را نقض قوانین بین‌المللی از جمله کنوانسیون وین می‌دانیم که کاملاً غیرقابل قبول است».

روز گذشته (دوشنبه) رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

بسیاری از کشورهای خارجی، این حمله را که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید، محکوم کرده‌اند.

ترکیه حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد

وزارت خارجه ترکیه در پیامی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه را محکوم و ابراز نگرانی کرد که این اقدام رژیم اشغالگر به درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه منجر شود.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد و هشدار داد اقداماتی از این دست ممکن است به بروز مناقشات گسترده‌تر در سطح منطقه منجر شود.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد. بر اثر این حمله ۱۳ تن از جمله سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا زاهدی» و سردار سرتیپ پاسدار «محمدهادی حاجی رحیمی» به شهادت رسیدند.

این حمله نقض قوانین بین‌المللی بوده و بسیاری از کشورها و نهادهای بین‌المللی از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد آن را محکوم کرده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها