ونزوئلا و کره‌شمالی پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفتند

کد خبر: 1281188

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (دوشنبه) پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفتند.

ونزوئلا و کره‌شمالی پیروزی پوتین در انتخابات روسیه را تبریک گفتند

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز (دوشنبه) پیروزی «ولادیمیر پوتین» در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کره شمالی همچنین اعلام کرد که پیونگ یانگ با رئیس‌جمهوری روسیه برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه همکاری خواهد کرد.

در پیام تبریک کیم جونگ اون آمده است: «قاطعانه با شما همکاری می‌کنم که پاسخگوی مطالبات زمانه باشیم تا نقطه عطف جدیدی برای دوستی روسیه و کره شمالی که ریشه‌ و سابقه تاریخی طولانی دارد، ایجاد کنیم و برای برقراری یک ملت قوی به پیش برویم.»

وزارت خارجه ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تبریک گفت.

این بیانیه خاطرنشان می کند که «وحدت مردم روسیه و رهبری ولادیمیر پوتین، اساس حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی روسیه و همچنین ثبات سیاسی و امنیت بین‌المللی است.»

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه پوتین در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، برای پنجمین بار رئیس‌جمهوری روسیه شد.

به گفته الا پامفیلوا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، مشارکت در این دوره از انتخابات یک رکورد در تاریخ روسیه جدید (پس از فروپاشی شوروی) بود، چرا که افزون بر ۸۷ میلیون و یکصد هزار نفر یعنی ۷۷.۴۴ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در شعب (حضوری و مجازی) حضور پیدا کردند.

بر اساس گزارش رویترز، از آنجاییکه هم پیونگ یانگ و هم پکن روابط خود را با روسیه از زمان آغاز جنگ با اوکراین در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰) تقویت کرده‌اند، شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین نیز امروز این پیروزی را به پوتین تبریک گفت./ایرنا

پیام تبریک بشار اسد به پوتین به مناسبت پیروزی در انتخابات

رئیس جمهور سوریه ضمن تبریک پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه بر گسترش روابط بارز میان دو کشور تاکید کرد.

به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را به او تبریک گفت.

بشار اسد در پیام تبریک خود اعلام کرد: من پیروزی و انتخاب مجدد شما را به عنوان رئیس جمهور روسیه با اکثریت مطلق آرا تبریک می گویم.

وی بیان کرد: این گواهی بر اعتماد بالای مردم روسیه به شما، سیاستها و دیدگاههای راهبردی شما است که مبتنی بر منافع مردم و مبتنی بر جایگاه مهمی است که روسیه همواره در جهان داشته است.

بشار اسد در ادامه برای همتای روس خود، موفقیت در مسئولیت ها و وظایفش را آرزو کرد.

وی بر تقویت روابط بارز میان سوریه و روسیه تاکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها