«فردا» گزارش می‌دهد

پیام مهم انتخابات میشیگان برای کاخ سفید/ لرزه بر اندام بایدن

کد خبر: 1278274

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بایدن توانست در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان پیروز شود اما این پیروزی با اختلاف آرای بسیار اندکی صورت گرفت.

پیام مهم انتخابات میشیگان برای کاخ سفید/ لرزه بر اندام بایدن

گروه بین‌الملل سایت فردا - حنیف غفاری: جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا از حزب دموکرات‌ و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور در حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی در ایالت میشیگان به پیروزی رسیدند.در این میان، یکی از نکاتی که شدیدا بایدن را نگران ساخته مربوط به واکنش مسلمانان میشیگان نسبت  به سیاست‌های بایدن درباره غزه بوده است. در انتخابات مقدماتی، بایدن با کسب 80 درصد آرا در میان نامزدهای دموکرات، در انتخابات مقدماتی پیروز شد.این در حالی است که تعداد آرای «هیچکدام» 15 درصد بود.جامعه مسلمان و عرب آمریکایی در میشیگان در واکنش‌ به سیاست بایدن در غزه در انتخابات مقدماتی این ایالت، نزدیک به 40 هزار رای "هیچکدام" به صندوق انداختند.این ایالت سرنوشت ساز است؛ 40 هزار رای از اختلاف 10 هزار رایی که ترامپ هنگام پیروزی در انتخابات این ایالت در سال 2016 به دست آورده بود، بیشتر است. این نشانه خشم مسلمانان به سیاست‌های بایدن در قبال غزه است.

صورت مسئله مشخص است:بایدن به واسطه جنایاتی که به همراه نتانیاهو در غزه مرتکب شده، حمایت مسلمانان و نوجوانان آمریکایی ( رای اولی ها) را ازدست داده است. اصرار آمریکا بر جلوگیری از انعقاد آتش بس دائمی در جنگ غزه به این روند دامن زده است. اگرچه بخش مهمی از  آرای مسلمانان آمریکا در سبد رای ترامپ به گردش در نمی آید، اما این به معنای گردش آرای آنها در سبد رای بایدن و دموکراتها نیست! هزاران نفر از مسلمانان میشیگان با رای اخیر خود نشان دادند که اگر روال کنونی در غزه ادامه پیدا کند و آمریکا اقدامی عملیاتی و صریح در پایان دادن به جنگ غزه از طریق انعقاد آتش بس دائمی صورت ندهد، نباید انتظار حمایت مسلمانان از خود را داشته باشد. این قاعده تنها در میشیگان، بلکه در ایالاتی مانند ویسکانسین و پنسیلوانیا نیز صادق خواهد بود. با توجه به تاثیرگذاری و تاثیرپذیری هر سه ایالتی که در منطقه ای موسوم به غرب میانه قرار دارند ( میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین)، شکست در آنها به معنای شکست نهایی دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خواهد بود. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نیز پس از مشخص شدن نتایج آرای الکترال در سه ایالت مذکور، هیلاری کلینتون رسما بیانیه ای صادر کرد و شکست در مقابل ترامپ را پذیرفت.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، بایدن توانست در سه ایالت ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان پیروز شود اما این پیروزی با اختلاف آرای بسیار اندکی صورت گرفت. در چنین شرایطی مسلمانان آمریکا می توانند بایدن را به واسطه نسل کشی در غزه با رای ندادن خود مجازات کنند. اکنون با مشخص شدن نتایج آرای انتخابات درون حزبی دموکراتها در میشیگان مشخص شده که هشدارهای صورت گرفته از سوی مسلمانان آمریکا خطاب به دولت بایدن نمایشی یا تبلیغاتی نبوده و می تواند در آینده ای نزدیک تبدیل به پاشنه آشیل دولت جنگ طلب بایدن شود. در این میان، هر اندازه کاخ سفید بیشتر در مقابل خواست و اراده معترضین به جنگ غزه ایستادگی کند ، قطعا هزینه های سنگین تری در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 پرداخت خواهد کرد. بایدن فرصت بسیار اندکی تا تغییر ریل گذاری خود در جنگ غزه دارد.....

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها