اعتراف عجیب فرمانده ارشد ناتو درباره جنگ اوکراین

کد خبر: 1275808

فرمانده ارشد ناتو گفته است که غرب در سال ۲۰۲۳ بخت‌های اوکراین برای پیشروی در جنگ با روسیه را به طور فاحش «زیاد از حد» برآورد کرده بود!

اعتراف عجیب فرمانده ارشد ناتو درباره جنگ اوکراین

به نقل از راشاتودی، دریادار راب باوئر که ریاست کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را برعهده دارد، در اظهاراتی پس از سقوط شهر راهبردی «آودیوکا» در شرق اوکراین و تصرف آن به دست نیروهای روسیه، گفت که برآورد غرب در سال ۲۰۲۳ از بخت اوکراین برای پیشروی در جبهه جنگ مقابل روسیه، به طور فاحش «اغراق‌آمیز» بود.

باوئر در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز، با اشاره ضمنی به نقشه‌های بلندپروازانه کی‌یف برای نفوذ به صفوف دفاعی روسیه و رسیدن به شبه‌جزیره کریمه، اذعان کرد: قدرت‌های غربی پارسال درباره جنگ بیش از حد خوش‌بین بودند.

وی که حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ فرمانده نیروهای مسلح هلند بود، مدعی شد: غرب بر این باور است که اگر به اوکراین مهمات و آموزش موردنیاز داده شود، آنها پیروز خواهند شد!

فرمانده ارشد ناتو در ادامه درباره «خوش‌بینی بیش از حد در سال ۲۰۲۴» نیز هشدار داد و گفت که به‌رغم شکست‌ها و ناکامی‌های اخیر، اوکراین همچنان یک کشور مستقل است.

فایننشال تایمز پیش‌تر درباره کنفرانس امنیتی مونیخ که هفته گذشته برگزار شد، در گزارشی نوشت که رویداد امسال در مقایسه با پارسال تفاوت فاحشی داشت و در آن «خوش‌بینی جای خود را به یاس بی‌امان داده بود.»/مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها