وزیر صهیونیست: اسرائیل به جمهوری موز تبدیل نمی‌شود

کد خبر: 1272099

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه ضمن انتقاد از دولت آمریکا، گفت «اسرائیل به جمهوری موز تبدیل نمی‌شود».

وزیر صهیونیست: اسرائیل به جمهوری موز تبدیل نمی‌شود

 «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه عمومی کنست گفت: ما اجازه نمی‌دهیم موقعیتی پیش آید که در آن حماس پیروز شود. صدها نظامی ما که کشته شدند، بز نیستند، صدها کشته بز نیستند. ساکنان جنوب و شهروندان اسرائیلی بز نیستند. من بز نیستم. آقای نخست‌وزیر من بز نیستم.

به نقل از خبرگزاری سما، بن گویر افزود: ما اجازه نمی‌دهیم موقعیتی پیش آید که در آن حماس پیروز شود. ۵۰۰ سرباز ارتش اسرائیل بیهوده کشته نشدند. ما اجازه آزادی هزاران قاتل را نخواهیم داد. نه مردم با این مساله موافقت خواهند کرد نه ما. ما به آزادی اسرا متعهدیم اما به این مساله هم پایبند هستیم که نباید امنیت ملی را به خطر انداخت. ما نیاز داریم اطمینان حاصل کنیم که هفتم اکتبر تکرار نمی‌شود.

وی به ایالات متحده آمریکا حمله کرد و گفت: آنها رسماً شروع به اداره «کشور اسرائیل» بدون به‌روزرسانی‌کردن آن کرده‌اند؟ ما به یک جمهوری موز تبدیل نخواهیم شد. شاید این همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا آن را برای ما تصمیم بگیرد.

جمهوری موز به کشوری کوچک، فقیر و از نظر سیاسی بی‌ثبات به دلیل اتکای بیش از حد به بودجه خارجی و یک محصول اطلاق می‌شود.

وی در ادامه تهدید کرد در صورت دستیابی به توافقی «بد» با جنبش حماس در مورد اسرای صهیونیستی برای انحلال کابینه رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد.

یکی از مسؤولان دولت آمریکا و یک دیپلمات ارشد عرب در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی اظهار کردند که دولت‌ آمریکا در تلاش برای ایجاد گروه تماسی با هم‌پیمانان خود در منطقه با هدف توافق بر سر سیاستی یکپارچه برای مدیریت نوار غزه در مرحله پسا جنگ میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس است.

پیشتر نیز روزنامه واشنگتن‌پست شامگاه دوشنبه گزارش کرد بعد از افزایش حملات یمنی‌ها در دریای سرخ، مقامات آمریکا، فشارها را بر جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به توافق پیرامون تبادل اسرا افزایش داده‌اند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها