نولاند: آمریکا از سوریه عقب‌نشینی نمی‌کند

کد خبر: 1271841

«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش قصد ندارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

نولاند: آمریکا از سوریه عقب‌نشینی نمی‌کند

به نقل از روسیا الیوم، معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که کشورش قصد ندارد نیروهای خود را از سوریه خارج کند.

«ویکتوریا نولاند» که اخیراً به ترکیه سفر کرده است، این موضع آمریکا را در گفتگو با شبکه تلویزیونی «سی ان ان ترک» در پاسخ به درخواست از او برای اظهارنظر درباره گزارش‌ها در خصوص قصد دولت جو بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اعلام کرد.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: ابتدا اجازه دهید این را روشن کنم که ایالات متحده از سوریه خارج نخواهد شد. وقایع غم انگیزی که اخیراً در کلیسایی در استانبول رخ داد، نشان می‌دهد که داعش هنوز در بسیاری از مناطق فعال است و ما دهه‌ها با ترکیه در جنگ علیه تروریسم شریک بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها چه در عراق و چه در سوریه باید با ترکیه ادامه پیدا کند، اگرچه گاهی اوقات درباره نحوه مدیریت این نبرد توافق نداریم، اما تقویت همکاری‌هایمان بیش از هر زمان دیگری مهم است، ما به یکدیگر نیاز داریم.

معاون وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که «از جمله موضوعات مطرح شده در گفتگوهایش در ترکیه، تقویت مجدد همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم و ایجاد گفتگو در مسیری است که باید در سوریه طی شود، زیرا دو طرف در آنجا منافع مهمی به ویژه در مبارزه با تروریسم دارند»./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها