واکنش شوکه کننده سوناک به اقدام نظامیان صهیونیست

کد خبر: 1270871

نخست‌وزیر انگلیس حاضر نشد هدف‌گیری یک غیرنظامی فلسطینی با پرچم سفید در غزه توسط نظامیان صهیونیست را جنایت جنگی عنوان کند.

واکنش شوکه کننده سوناک به اقدام نظامیان صهیونیست

نخست‌وزیر انگلیس حاضر نشد هدف‌گیری یک غیرنظامی فلسطینی با پرچم سفید در غزه توسط نظامیان صهیونیست را جنایت جنگی عنوان کند.

این تصاویر تکان دهنده جرقه اتهامات جنایت جنگی را برانگیخته و ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس برای ارائه واکنش به آن در پارلمان به چالش کشیده شد.

ویدئویی که روز چهارشنبه توسط محمد ابو صفیه، تصویربردار ITV News گرفته شده است، گروهی از غیرنظامیان را در منطقه تحت محاصره غزه نشان می‌دهد که پرچمی سفید در دست دارند. یک مرد انگلیسی زبان می‌گوید که آنها در حال تلاش برای بازگشت به منطقه زیر آتش برای نجات بستگان خود هستند. لحظاتی بعد یکی از این افراد از ناحیه قفسه سینه مورد اصابت گلوله قرار می گیرد.

نظامیان صهیونیست در بیانیه ای به ITV News این ویدئو را رد کرده و آن را« اتهامی خواندند که در تلاش‌ها برای بدنام کردن ارتش اسرائیل زده شده است.!»

استفن فلین، نماینده حزب ملی اسکاتلند، سوناک را در مورد این حادثه به چالش کشید و از او پرسید که آیا چنین عملی جنایت جنگی است؟ سوناک در پاسخ گفت: قوانین بین المللی بشردوستانه باید رعایت شود و غیرنظامیان باید محافظت شوند.

اما فلین او را بیشتر تحت فشار گذاشت و گفت: «فکر نمی‌کنم غیرمنطقی باشد که از نخست‌وزیر بریتانیا بخواهیم به مردم بگوید تیراندازی به مردی غیرمسلح که زیر پرچم سفید راه می‌رود، جنایت جنگی است.»

طاهر علی، نماینده حزب کارگر نیز به شدت از نخست وزیر درباره درگیری اسرائیل و غزه انتقاد کرد و گفت که «خون هزاران انسان بی گناه روی دستانش است» و از او پرسید که آیا زمان آن نرسیده است که « درخواست آتش بس فوری بدهید».

در ماه دسامبر، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که فروش سلاح به رژیم صهیونیستی می‌تواند انگلیس را در جنایات جنگی شریک کند. از سال ۲۰۱۵، بریتانیا مجوز صادرات نظامی به ارزش حداقل ۴۷۴ میلیون پوند (۶۰۰ میلیون دلار) از جمله قطعات هواپیماهای جنگی، تانک، موشک و مهمات را به دولت یهود صادر کرده است.

به گفته این سازمان، بریتانیا تقریباً ۱۵ درصد از اجزای جنگنده رادارگریز F-۳۵ را که در حال حاضر در غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد، فراهم می‌کند، این سازمان استدلال می‌کند که مجوزهای باز فاقد شفافیت هستند و امکان صادرات نامحدود تسلیحات را فراهم می‌کنند. به گفته مقامات بهداشتی غزه، از زمان آغاز جنگ، بیش از ۲۵۰۰۰ نفر - عمدتا غیرنظامی - در مناطق محاصره شده غزه کشته شده‌اند./ایسنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها