واکنش به تجاوز نظامی اخیر آمریکا به عراق | العامری: اخراج نظامیان آمریکایی انجام دهد

کد خبر: 1270719

جنبش نجباء در واکنش به تجاوز نظامی اخیر آمریکا به این کشور ضمن تاکید بر پاسخ سریع و قوی، خواستار تعطیلی سفارت واشنگتن شد.

واکنش به تجاوز نظامی اخیر آمریکا به عراق | العامری: اخراج نظامیان آمریکایی انجام دهد

جنبش مقاومت اسلامی نجباء در بیانیه‌ای تاکید کرد که «محور شرارت جهان یعنی آمریکا بار دیگر مرتکب تجاوز جدید و نقض مجدد حاکمیت عراق شد که در جریان آن فرزندان عراق در الحشدالشعبی در القائم و جرف النصر هدف قرار گرفته و تعدادی از آن‌ها شهید و مجروح شدند».

در این بیانیه آمده است: تکرار این تجاوزهای آشکار و ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور، دولت عراق را در برابر یک مسئولیت ملی و اخلاقی قرار می‌دهد و آن‌ را ملزم می‌کند که گام‌های جدی در راستای توقف این تجاوزها و بعد از آن مجازات عملان آن اتخاذ کند.

بامداد امروز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «زیر نظر رئیس جمهور جو بایدن، سه حمله "ضروری و متناسب" به سه قرارگاه در عراق انجام شد که تأسیسات کتائب حزب‌الله عراق را هدف قرار داد.»

الحشدالشعبی عراق در بیانیه‌ای حمله آمریکا به مقرهای خود را تایید کرد و از شهادت یک رزمنده خود در این حملات و مجروح شدن دو تن از همراهانش خبر داد.

جنبش نجباء در ادامه تاکید کرد: این اقدامات جنایتکارانه به‌طور کامل محکوم است و مقاومت اسلامی موضعی اتخاذ خواهد کرد که عطش مومنان را سیراب کند به‌ویژه اینکه این جنایت‌ها ثابت می کند ادعای مستشاری بودن نیروهای آمریکایی کذب است و آن‌ها نیروهای رزمی و استعماری بوده و سفارت این کشور یک پایگاه نظامی است و تمام تجاوزها به حاکمیت عراق از داخل همین سفارت انجام می‌شود. مطالبه ما مبنی بر تعطیلی سفارت آمریکا بر اساس حق بوده و دلایل و توجیهات خود را دارد.

این جنبش خاطرنشان کرد که پاسخ ما سریع و قوی خواهد بود و همچنین آخرین پاسخ نخواهد بود تا اینکه آخرین سرباز اشغالگر از خاک ما بیرون رانده شود.

ریاست پارلمان عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله بامداد امروز آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در بابل و الانبار، اعلام کرد: حمله آمریکا به عراق تجاوز آشکاری به حاکمیت عراق و عدم احترام به منشورها و توافق‌نامه‌هاست.

در این بیانیه آمده است: حاکمیت عراق و خون ملت آن خط قرمزی است که تجاوز از آن ممکن نیست.

العامری: دولت عراق اقدامات فوری برای اخراج نظامیان آمریکایی انجام دهد

«هادی العامری» رئیس ائتلاف «نبنی» در مجلس عراق بار دیگر از دولت این کشور خواست که اقدامات فوری و قاطع برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکایی از این کشور انجام دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای رئیس ائتلاف «نبنی»، « هادی العامری» در بیانیه ای افزود: جنایت پلید نظامیان متجاوز آمریکایی در هدف قرار دادن بخشی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی در شهر «القائم» و منطقه «جرف النصر» عراق را به شدت محکوم می کنیم.

وی در این بیانیه آورده است: ما همچنین درخواست خود را از دولت عراق برای انجام اقدامات فوری و قاطع جهت پایان دادن به حضور همه نظامیان خارجی از عراق تکرار می کنیم.

رئیس ائتلاف نبنی افزود:‌ ما بر موضع خود در مورد این حضور که به تهدیدی برای امنیت و سلامت مردم عراق و نقض آشکار حاکمیت ملی عراق تبدیل شده است، تاکید می کنیم.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق حضور دارند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، یعنی دو روز پس از اقدام تروریستی دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

پیشتر نیز دولت عراق در بیانیه ای ضمن محکومیت حمله ارتش تروریستی آمریکا به مقرهای سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که به منظور حمایت از حاکمیت عراق در سطح بین المللی از واشنگتن شکایت می کند.

پیش از این نیز قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن حمله ارتش آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی، آن را نقض آشکار حاکمیت کشورش دانست.

دولت عراق همچنین از تشکیل کمیته ای به ریاست مشاور امنیت ملی خود برای جمع آوری شواهد و مدارک و به منظور حمایت از موضع عراق در سطح بین المللی درخصوص شکایت خود علیه واشنگتن خبر داد.

ارتش تروریستی آمریکا نیمه شب گذشته به مقرهای الحشد الشعبی در منطقه جرف النصر در استان بابل و شهر القائم در مرز عراق با سوریه حمله کرد که در جریان آن دستکم دو نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها