واکنش کره شمالی به نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی پیونگ یانگ

کد خبر: 1269971

کره شمالی نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع بررسی آزمایش یک موشک مافوق صوت توسط پیونگ یانگ را به شدت محکوم کرد.

واکنش کره شمالی به نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی پیونگ یانگ

کره شمالی نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع بررسی آزمایش یک موشک مافوق صوت توسط پیونگ یانگ را به شدت محکوم کرد.

به گزارش یونهاپ، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه، چهار روز پس از آن که کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد سوخت جامد را با یک کلاهک مافوق صوت پرتاب کرد، جلسه‌ای را پشت درهای بسته تشکیل داد.

وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد، بنا به درخواست سرسپردگی آمریکا و کشورهای دست نشانده آن، یک مذاکره پشت درهای بسته را برای بحث در مورد آزمایش موشک مافوق صوت، که به عنوان بخشی از تلاش‌های منظم کره شمالی برای تقویت توان دفاعی این کشور انجام شد، تشکیل داد.

در این بیانیه‌ که توسط خبرگزاری مرکزی رسمی کره شمالی منتشر شد، آمده است که این آزمایش هیچ تأثیر خطرناکی بر امنیت کشورهای همسایه نداشته و ربطی به وضعیت کنونی منطقه‌ ندارد.

پیونگ یانگ همچنین مدعی شد که پرتاب این موشک «بخشی از فعالیت های منظم و مشروع دولت مستقل» کره شمالی است.

در این بیانیه با اشاره به نشست شورای امنیت آمده است: این نقض عمدی حاکمیت کره شمالی، یک تحریک غیرقابل بخشش و یک اقدام غیرمسئولانه برای تشدید عمدی وضعیت بحرانی در شبه جزیره کره است.

این بیانیه می افزاید: ما به شکلی عمیق متأسفیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد حق حاکمیت جمهوری دموکراتیک خلق کره را بدون هیچ گونه ابراز نگرانی و به دور از بازداشت و مهار تهدید نظامی شدید آمریکا و کشورهای دست نشانده آن که صلح و ثبات شبه جزیره کره را بر هم می زند، موضوع گفت وگو قرار داده است و به شدت آن را محکوم می کنیم.

به گزارش ایرنا کره شمالی دوشنبه گذشته اعلام کرد یک موشک بالستیک با سوخت جامد را که حامل یک کلاهک جنگی هایپرسونیک (فرا صوت) بوده به عنوان بخشی از فعالیت‌های معمول خود در راستای توسعه سامانه‌های تسلیحاتی، آزمایش کرده است.

بر اساس اعلام رسانه کره شمالی، این موشک با کلاهک هایپرسونیک مانورپذیر به منظور راستی آزمایی قابلیت‌های مانور کلاهک و حصول اطمینان از موتورهای چند مرحله‌ای توسعه یافته سوخت جامد، شلیک شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها