شرط یمن برای پایان دادن به قائله دریای سرخ

کد خبر: 1269076

یمن اعلام کرده است که یک کشتی در حال حرکت به سمت فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

شرط یمن برای پایان دادن به قائله دریای سرخ

یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن امروز سه‌شنبه گفت که ارتش یمن کشتی "زوگراویا" را که به سمت اسرائیل در حرکت بود با موشک‌های دریایی هدف قرار داد  و منجر به "اصابت مستقیم" شد.

همچنین شرکت عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارشی از یک حادثه در حدود 185 کیلومتری شمال غرب شهرستان صلیف در یمن دریافت کرده است.

سریع با اشاره به اینکه این حمله با چند موشک صورت گرفته است، گفت: پس از اینکه خدمه کشتی توجهی به هشدارها نداشتند، این حمله صورت گرفت.

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن همچنان مانع از عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی در دریاهای سرخ و عرب خواهند شد تا اینکه حمله به ملت فلسطین پایان یابد و محاصره آنان در هم شکند./تسنیم

حمله یمن به یک کشتی عازم فلسطین اشغالی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از حمله به یک کشتی خبر داد که در مسیر فلسطین اشغالی قرار داشت.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه اعلام کرد: یک کشتی به‌نام «زوگراویا» را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بود، هدف قرار دادیم.

وی افزود پس از اینکه خدمه کشتی توجهی به هشدارها نداده و از تغییر مسیر امتناع کردند، حمله انجام شد.

سریع در ادامه گفت تا زمان توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و لغو محاصره آن، ممانعت از کشتیرانی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با آن در دریای سرخ و عرب ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما همچنان به اتخاذ همه اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق دفاع مشروع از یمن و در تأیید تداوم همبستگی عملی با مردم فلسطین ادامه می دهیم.

در همین راستا، یک منبع نظامی یمنی گفت حمله به کشتی «زوگراویا» در چارچوب تعهد نیروهای یمن به منع عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی و تمامی کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

وی افزود تمامی کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی هدف مشروع نیروهای مسلح یمن هستند.

این منبع تاکید کرد فعالیت کشتیرانی در دو دریای سرخ و عرب به جز برای کشتیرانی رژیم صهیونیستی امن است و عملیات یمن برای ممانعت از تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

وی همچنین گفت: پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس بسیار گسترده و قوی خواهد بود .

سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه روز گذشته هم خبر داده بود که نیروهای این کشور، در جریان یک عملیات نظامی، یک کشتی متعلق به آمریکا را در خلیج عدن هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع همچنین هشدار داده بود: تمامی کشتیهای جنگی آمریکا و انگلیس را که در حمله به کشورمان، مشارکت داشته‌اند، اهداف متخاصمی می‌دانیم که در بانک اهداف نیروهای ما قرار دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها