جنگنده اسرائیلی پرنده ناشناس را سرنگون کرد

کد خبر: 1265495

رسانه‌های عبری زبان از رهگیری یک شئ ناشناس توسط جنگنده صهیونیستی در آسمان فلسطین اشغالی خبر دادند.

جنگنده اسرائیلی پرنده ناشناس را سرنگون کرد

رسانه‌های عبری زبان از رهگیری یک شئ ناشناس توسط جنگنده صهیونیستی در آسمان فلسطین اشغالی خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگنده اسرائیلی توانست این شیئ را که از شرق وارد حریم هوایی (فلسطین اشغالی) می‌شد را رهگیری و سرنگون کند.

این شیئ از داخل خاک سوریه به طرف حریم هوایی (فلسطین اشغالی) در پرواز بود و جنگنده اسرائیلی آن را پیش از ورود سرنگون کرده است./تسنیم

 معاریو: اسرائیل در شرایط هرج و مرج قرار گرفته است

به اعتقاد یک رسانه صهیونیستی بعد از ۸۶ روز از جنگ علیه غزه، اسرائیلی‌ها نه تنها احساس امنیت نمی‌کنند بلکه حتی از حداقل‌های زندگی راحت همچون خواب آرام زیر سقف خانه‌هایشان هم بی‌بهره‌اند.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در گزارش خود اعلام کرد، در 86 مین روز از جنگ، همه اسرائیلی‌ها این نا امنی را احساس می‌کنند و از کمترین مسایل راحتی همچون خواب آرام در زیر سقف بی بهره هستند.

معاریو در یادداشت خود اعتراف می‌کند، بعد از عبور از دو ماه و نیم جنگ، نه تنها به اهداف خود دست پیدا نکرده ایم بلکه آن وحدت و همسویی که در ابتدای جنگ از آن بهره‌مند بودیم را هم از دست می‌دهیم.

به اعتقاد نویسنده این تحلیل، به جز چند روز کوتاه اول که همه اسرائیلی‌ها در کنار هم قرار گرفته بودند، این شرایط به تدریج در حال زوال است، امروز بزرگترین ضربه‌ای که به اسرائیل وارد شده آن است که این احساس در میان اسرائیلی‌ها شکل گرفته است که سمت و سوی آنها تغییر کرده است و آنها وارد سراشیبی سقوط طولانی مدتی شده‌اند که امکان بیرون رفتن از ان وجود ندارد.

در بخش دیگری از این یادداشت تاکید شده است که اسرائیلی‌ها از 7 اکتبر درس نگرفته‌اند و با وجود فاجعه‌ای که این حادثه برای اسرائیل به همراه آورد اما قطب‌های سیاسی بعد از مدتی مجددا به درگیری‌ها فیما بین و در پیش گرفتن برنام ههای جناحی خود پرداختند و شرایطی که اسرائیل در آن به سر می‌برد را به فراموشی سپردند.

به نوشته معاریو: چند دستگی در میان اسرائیلی‌ها دوباره شدت گرفته است و ابتکارهای همکاری فیما بین به تدریج ضعیف شده است، حتی سخنان مربوط به وحدت و سرنوشت مشترک بین اسرائیلی‌ها هم که در مدت گذشته مطرح می‌شد نیز به شکلی توخالی شده‌اند و در پس بازگشت به جریان گرایی و چند دستگی متلاشی می‌شوند، این به آن معنی است که حتی جنگ هم برای پایان دادن به چند دستگی در میان اسرائیلی‌ها کافی نبوده است.

بعد از پرداختن به تلاش مجدد نتانیاهو برای پیشبرد قانون اصلاحات قضائی در پایان این یادداشت هم آورده است: ما در حال حاضر در نقطه بغرنجی از زمان قرار گرفته‌ایم، با این حال هنوز تمامی قدرت و توان خود را از دست نداده ایم، اگر جلوی این چند دستگی فیمابین را نگیریم، شرایط مبهمی را باید انتظار کشید، آری نگاه ما نا امید و سرخورده است اما ظاهرا این همان نقطه‌ای است که به سوی آن می‌رویم./تسنیم

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها