لیبرمن: مصر تنها کشوری است که می تواند غزه را کنترل کند

کد خبر: 1265233

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی خواستار تخریب مرز بین نوار غزه و مصر با هدف وادار کردن فلسطینی‌های غزه به آوارگی در صحرای سینا مصر شد.

لیبرمن: مصر تنها کشوری است که می تواند غزه را کنترل کند

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی خواستار تخریب مرز بین نوار غزه و مصر با هدف وادار کردن فلسطینی‌های غزه به آوارگی در صحرای سینا مصر شد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، اویگدور لیبرمن در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در زمینه جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق مرز مصر با نوار غزه، ناکام بوده است و ۹۰ درصد سلاح در غزه از طریق مصر وارد این منطقه می شود.

لیبرمن افزود: باید محور فیلادلفیا (مرز نوار غزه با مصر) منهدم شود. در این صورت فلسطینی ها به طور اختیاری به صحرای سینا منتقل خواهند شد.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی همچنین گفت: ما فلسطینی ها را بیرون نمی کنیم. اما در مقابل، مانع رفتن آنها به مصر نیز نخواهیم شد.

لیبرمن پیشتر گفته بود: تنها راه حل برای نوار غزه، واگذاری اداره آن به مصر است. همچنین باید منطقه الف در کرانه باختری نیز به اردن واگذار شود.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی همچنین تأکید کرده بود: راه حل وضعیت کنونی، لغو توافق اسلو و واگذاری غزه به مصر و بخش های مشخصی از کرانه باختری به اردن است. زیرا پیشنهاد بازگشت تشکیلات خودگردان به کرانه باختری، غیرقابل تحقق و بی فایده است و نیروهای چند ملیتی مانند یونیفل در لبنان قادر به حل «مشکل» در نوار غزه نخواهند بود.

لیبرمن تصریح کرده بود: مصر تنها کشوری است که می تواند غزه را کنترل کند و «اسرائیل» باید گذرگاه‌هایش با غزه را به طور کامل و به صورت همیشگی ببندد و از ارسال آب و برق به آن خودداری کند. همچنین باید مصری ها را با کار انجام شده مواجه کرد و چنانچه این وضعیت را نمی پسندند پس هر کاری را که می خواهند انجام دهند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳)آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها