بلینکن از اختصاص آخرین بسته کمک نظامی به اوکراین خبر داد

کد خبر: 1264728

وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام کرد.

بلینکن از اختصاص آخرین بسته کمک نظامی به اوکراین خبر داد

 «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه و در واپسین روزهای سال ۲۰۲۳، بسته کمک نظامی به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار را برای اوکراین اعلام کرد.

بلینکن با بیان اینکه این آخرین بسته کمک نظامی آمریکا به اوکراین برای سال جاری میلادی است، گفت که شامل مهمات پدافند هوایی، گلوله‌های توپخانه و مهمات سامانه «هیمارس» می‌شود.

وی ضمن حیاتی خواندن کمک‌های نظامی آمریکا به کی‌یف برای جنگ اوکراین با روسیه، اظهار داشت: «ائتلافی متشکل از بیش از ۵۰ کشور به ارائه حمایت حیاتی به نیروهای اوکراینی ادامه می‌دهند».

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: «مهم است که کنگره [آمریکا] فوراً عمل کرده و در سریعترین زمان ممکن، از طریق [تایید] کمک به اوکراین برای دفاع از خود و ایمن‌کردن آینده‌اش، منافع امنیت ملی ما را پیش ببرد».

پیش از این نیز مسکو به واشنگتن هشدار داده بود که در صورت سو استفاده غرب از دارایی‌های بلوکه شده‌ روسیه برای حمایت از جنگ اوکراین ، روابط دیپلماتیک خود با آمریکا را قطع خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که برخی از مقام‌های محافل سیاسی آمریکا در پیشنهادی گفته‌اند که این کشور ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه ذخابر بانک مرکزی روسیه را که در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ برای تحت فشار قرار دادن این کشور جهت خروج از اوکراین مسدود کرده بود، اکنون به کی‌یف تحویل دهد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها