دیلی اکسپرس: بایدن رییس جمهور ضعیفی است

کد خبر: 1263739

یک رسانه انگلیسی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های مختلف و نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که مقبولیت بایدن به عنوان یک رییس جمهور کاهش یافته است و کسی او را جدی نمی‌گیرد.

دیلی اکسپرس: بایدن رییس جمهور ضعیفی است

یک رسانه انگلیسی با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های مختلف و نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد که مقبولیت بایدن به عنوان یک رییس جمهور کاهش یافته است و کسی او را جدی نمی‌گیرد.

در پی خودداری فرانسه، اسپانیا و ایتالیا از پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا موسوم به «نگهبان رفاه» در دریای سرخ که با ادعای تامین امنیت ناوبری و حفاظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ در قبال «تهدیدات نیروهای مسلح یمن» تشکیل شده است، مخاطبان در فضای مجازی عنوان کرده‌اند که «کسی او را جدی نمی‌گیرد.»

روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس با این مقدمه نوشت: فرانسه، اسپانیا و ایتالیا خروج خود از فرماندهی آمریکا در ائتلاف «عملیات نگهبان رفاه» را اعلام کرده و گفته‌اند آن‌ها تنها عملیات دریایی بعدی را تحت فرماندهی ناتو یا اتحادیه اروپا انجام می‌دهند، نه تحت فرماندهی آمریکا.

در پی تشدید تنش‌ها در نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان متوقف نشدن حملات علیه غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و به هیچ کشتی وابسته به آن اجازه تردد در آب‌های دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نمی‌دهند. حملاتی نیز از سوی نیروهای مسلح یمن علیه برخی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ انجام شده است که آن را در پاسخ به جنایات جنگی این رژیم در غزه دانسته‌اند.

آمریکا در روزهای اخیر، تشکیل این ائتلاف چند ملیتی را به فرماندهی آمریکا در دریای سرخ اعلام کرد.

یکی از مخاطبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بایدن رییس جمهور ضعیفی است. کسی او را جدی نمی‌گیرد.»

رییس جمهوری آمریکا تاکنون از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی علیه گروه حماس در جنگ غزه حمایت کرده است که به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها منجر شده. این حمایت‌ها به رغم نگرانی‌های بین‌المللی درباره متناسب نبودن حملات رژیم صهیونیستی با حملات حماس انجام شده است. اگرچه، بایدن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده است که رژیمش در حال از دست دادن حمایت جامعه بین‌المللی است.

اخیرا، نتایج یک نظرسنجی نشان داد که امید بایدن به پیروز شدن دوباره در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تحت تاثیر مواضع او درباره این درگیری در منطقه قرار گرفته است.

یک نظرسنجی دیگر نیز نشان می‌دهد که تنها یک سوم رای‌دهندگان واجد شرایط، نحوه رسیدگی بایدن به درگیری میان فلسطین و رژیم صهیونیستی را تایید می‌کنند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۳۷ درصد از رای‌دهندگان واجد شرایط، به طور کلی، بایدن را به عنوان یک رییس جمهور تایید می‌کنند.

بایدن در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال که گروه سنی مهمی برای دموکرات‌ها محسوب می‌شود، به طور کلی، از تایید ۲۶ درصدی برخوردار است و تنها ۲۰ درصد از آن‌ها نیز عملکرد او را در رسیدگی به درگیری اسراییل-فلسطین تایید می‌کنند.

در مجموع، ۱۹ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند عملکرد بایدن را در زمینه این درگیری تایید نمی‌کنند و دلیل آن حمایت بیش از حد از رژیم صهیونیستی است که این میزان در میان رای‌دهندگان زیر ۳۰ سال، به ۴۵ درصد رسیده است./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها