در نشست شورای امنیت درباره غزه چه گذشت؟

کد خبر: 1263142

دیپلمات آمریکایی در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل و وتوی قطعنامه‌های آتش بس در غزه، ادعا کرد: برای همه کسانی که در اسرائیل، غزه، کرانه باختری و در سراسر جهان رنج کشیده‌اند، باید با حسن نیت برای پایان دادن به این چرخه خشونت تلاش کنیم و بذرهای صلح پایدار را بکاریم.

در نشست شورای امنیت درباره غزه چه گذشت؟

دیپلمات آمریکایی در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های همه جانبه واشنگتن از رژیم اسرائیل و وتوی قطعنامه‌های آتش بس در غزه، ادعا کرد: برای همه کسانی که در اسرائیل، غزه، کرانه باختری و در سراسر جهان رنج کشیده‌اند، باید با حسن نیت برای پایان دادن به این چرخه خشونت تلاش کنیم و بذرهای صلح پایدار را بکاریم.

به گزارش سازمان ملل، «رابرت وود» دیپلمات آمریکایی و مسئول امور ویژه سیاسی در نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین بدون اشاره به جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه و فلسطینیان، گفت: «جنایات حماس در ۷ اکتبر باید محکوم شود.»

این دیپلمات آمریکایی برغم تکذیب این موضوع از سوی حماس، مدعی شد: «ما باید عدالت را برای قربانیان خشونت جنسی وحشتناکی که حماس در آن روز و پس از آن مرتکب شده است، دنبال کنیم.»

رابرت وود بدون کوچکترین اشاره به حملات اسرائیلی‌ها مدعی شد: «اسرائیلی‌ها هنوز با رگبارهای راکتی مواجه هستند. حماس از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه این راکت‌ها را به سمت غیرنظامیان اسرائیل شلیک کرد. غیرنظامیان باید محافظت شوند و کمک‌های بشردوستانه باید به کسانی برسد که به شدت به آن نیاز دارند.»

وی ادعا کرد: «به خاطر امنیت اسرائیل و فلسطین و اینکه اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر تروریسم محافظت کند، نباید به حماس اجازه داد غزه را کنترل کند. بازیگران منطقه‌ای از جمله حوثی‌ها نباید از این درگیری سوء استفاده کنند و آن را گسترش دهند.»

این دیپلمات آمریکایی همچنین گفت که آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) باید مورد حمایت قرار گیرد و آمریکا بیش از ۴۲۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۳ برای این منظور اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: در نهایت، همه ما باید به سمت راه کار دو دولتی کار کنیم که به عنوان تنها اصل برای یک صلح واقعی پایدار عمل می‌کند.

رابرت وود ادامه داد: البته، همانطور که تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه تاکید کرد، رویدادهایی که در سال گذشته در کرانه باختری رخ داده است ما را از این واقعیت دورتر کرده است. این رویدادها شامل ساخت و ساز مستمر شهرک‌ها در کرانه باختری است که امکان تشکیل کشور فلسطین را تضعیف می کند. این اقدامات شامل افزایش شدید و هشدار دهنده خشونت شهرک نشینان است به ویژه به این دلیل که حتی قبل از حمله حماس در ۷ اکتبر - سال ۲۰۲۳ مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵ بود.

وی مدعی شد: آمریکا این حملات خشونت آمیز را محکوم می‌کند. ما معتقدیم که عاملان باید پاسخگو شوند. همانطور که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در اوایل ماه جاری اعلام کرد، ما صدور روادید را برای افراد (اسرائیلی) افراطی که موجب تضعیف صلح، امنیت و ثبات در کرانه باختری شده‌اند، متوقف خواهیم کرد. ما در گذشته این سیاست را برای ده‌ها نفر و خانواده‌های آنها تحت این سیاست اجرا کرده‌ایم. ما بارها به اسرائیل تاکید کرده‌ایم که (رژیم) اسرائیل نیز باید برای بررسی این خشونت بیشتر تلاش کند و شهرک نشینان افراطی را که مرتکب آن شده‌اند، مسئول بداند.

دیپلمات ارشد آمریکایی در سازمان ملل ادامه داد: مقامات اسرائیلی نباید با لفاظی‌های افراطی و غیرانسانی شعله این خشونت را بیشتر کنند. ما شاهد بوده‌ایم که کلمات پیامدهایی را نه تنها در کرانه باختری بلکه در سراسر جهان داشته‌اند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: در طول دو ماه گذشته، ما شاهد جهش یهودی ستیزی و اسلام هراسی هم در فضای مجازی و هم در جوامع خود از جمله در حیاط خلوت خودمان یعنی در شهر نیویورک بوده‌ایم. فقط چند خیابان دورتر از سازمان ملل، یک فروشنده غذای حلال با آزار و اذیت شرورانه و متعصبانه مواجه شد. درست بالای رودخانه در بروکلین، یک مرد یهودی در مقابل خانه خانواده‌اش به طرز بی رحمانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفت. ما باید تلاش بیشتری برای جلوگیری از این اقدامات خطرناک انجام دهیم./ایرنا

نماینده انگلیس در سازمان ملل: به آتش بس پایدار در غزه نیاز داریم

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل بدون اشاره به حمایت‌های لندن از رژیم اسرائیل و جنایات این رژیم گفت: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل، جیمز کاریوکی معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل روز سه‌شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت، افزود: یک فاجعه انسانی در غزه در حال وقوع است و نشانی از کاهش درد و رنج شدید غیرنظامیان بیگناه فلسطینی نشانی وجود ندارد. بیش از ۱۳۰ گروگان همچنان در دست حماس هستند.

این دیپلمات انگلیسی اضافه کرد: ما به یک آتش بس پایدار نیاز داریم که چرخه خشونت را متوقف کند. حماس باید شلیک راکت به اسرائیل را متوقف کند، همه گروگان‌ها باید آزاد شوند و کمک‌ها باید به غزه سرازیر شود. این تنها راه برای دستیابی به صلح پایدار مبتنی بر راه کار دو دولتی است که در آن اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند در صلح و امنیت زندگی کنند.

وی با اعتراف به اینکه "تعداد زیادی غیرنظامی کشته شده‌اند"، مدعی شد: اسرائیل باید در تلاش‌های خود برای مقابله با تهدید ناشی از حماس هدفمند عمل کند و دقیق باشد و باید برای تبعیض بین تروریست‌ها و غیرنظامیان بیشتر تلاش کند. زیرساخت‌های غیرنظامی باید مطابق با قوانین بشردوستانه بین المللی محافظت شوند.

این دیپلمات انگلیسی مدعی شد: ما باید به کار بر روی افزایش میزان حمایت‌های بشردوستانه به غزه ادامه دهیم. از توافق برای افتتاح گذرگاه کرم شالوم استقبال می‌شود. (رژیم) اسرائیل همچنین باید فورا دامنه اقلام بشردوستانه مجاز به غزه را افزایش دهد.

معاون نمایندگی انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: در ماه‌های اخیر خشونت شهرک نشینان افراطی در کرانه باختری به طور چشمگیری افزایش یافته است. از ۷ اکتبر، هشت فلسطینی از جمله یک کودک توسط شهرک نشینان اسرائیلی کشته شده‌اند و حداقل یک هزار و ۲۵۶ نفر در میان خشونت شهرک نشینان و محدودیت‌های دسترسی آواره شده‌اند. ما این اقدامات نفرت انگیز را که چشم انداز صلح را تضعیف می‌کند به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: ما شهرک نشینان مسئول خشونت را از ورود به انگلیس منع می‌کنیم تا مطمئن شویم که کشور ما خانه افرادی که مرتکب این اعمال ترسناک می‌شوند، نباشد. اسرائیل همچنین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد تا شهرک نشینان عامل خشونت را مورد بازخواست قرار دهد و به تخریب و مصادره اموال فلسطینیان پایان دهد.

این مقام دولت انگلیس ادامه داد: ما مجددا از اسرائیل می‌خواهیم که فوری و به طور کامل تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی و قنات پائین آن را متوقف کند. این شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی، غیرقانونی و مانعی برای صلح هستند و حیات فیزیکی و راه کار دو دولتی را که باید برای تضمین عدالت و صلح برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به واقعیت تبدیل شود، تهدید می‌کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها