انگلیس: در جنگ غزه، حامی دیوان کیفری بین‌المللی هستیم

کد خبر: 1260668

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) ضمن تأکید بر حمایت کشورش از دیوان کیفری بین‌المللی، گفت که رژیم صهیونیستی باید حقوق بشردوستانه بین‌المللی را در غزه رعایت کند.

انگلیس: در جنگ غزه، حامی دیوان کیفری بین‌المللی هستیم

نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) ضمن تأکید بر حمایت کشورش از دیوان کیفری بین‌المللی، گفت که رژیم صهیونیستی باید حقوق بشردوستانه بین‌المللی را در غزه رعایت کند.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به پرسش یک نماینده حزب محافظه‌کار درباره موضع انگلیس نسبت به تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون جنگ غزه، گفت که دولتش همواره بر لزوم احترام به حقوق بشردوستانه بین‌المللی تأکید داشته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سوناک در ادامه اظهار کرد که روز سه‌شنبه در گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد همه طرفین باید گام‌های لازم برای اجتناب از تلفات میان غیرنظامیان را اتخاذ کنند.

نخست‌وزیر انگلیس در این تماس تلفنی نسبت به پایان آتش‌بس جنگ غزه ابراز ناامیدی کرده و از رژیم صهیونیستی خواست از جان غیرنظامیان محافظت کند.

به گزارش مقامات بهداشت غزه، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا امروز دست‌کم ۱۶ هزار و ۲۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۴۳ هزار و ۶۱۶ تن مجروح شده‌اند./ایسنا

 وزارت دفاع انگلیس: روسیه پهپادهای انتحاری خود را ارتقا داده است

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه در گزارشی جدید اعلام کرد که روسیه با بهره گیری از تجربیات خود در جنگ با اوکراین، پهپادهای انتحاری خود را ارتقاء داده است.

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه در جدیدترین به‌روزرسانی خود اعلام کرد که روسیه ناوگان  پهپادهای انتحاری خود را ارتقاء داده است.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» رکن طلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه تسلیحات تمام پهپادهای انتحاری خود را ارتقا داده است.

تحلیلگران معتقدند که فرماندهی روسیه بر این باور  است که پهپادهای  انتحاری بیشتر به نیروهای روسیه برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین کمک خواهند کرد.

سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اخیرا  اوکراین گفت که حملات شبانه روسیه با پهپادهای انتحاری، موشک‌های «اسکندر» و «خا-۵۹» به طور قابل توجهی با حملات قبلی متفاوت است.

«یوری ایحنات» سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین به حضور پهپادهای شناسایی روسیه برای جمع آوری اطلاعات اشاره کرد و گفت، ۳۸ پهپاد روسیه از دو جهت در ساعات اولیه سه شنبه به اوکراین حمله کردند.

وی گفت:«روسیه در تلاش است تا پدافند هوایی ما را برای ضربه زدن به اهداف دچار اشتباه کند.»

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در گزارش تازه خود افزوده که روسیه با استفاه  از تجربیات اخیر در استفاده این پهپادها علیه اوکراین، در طراحی این پهپادها تغییرات جدید اعمال کرده است.

«ویتالی دولگوف» از مقامات ارشد حوزه هوانوردی و پهپاد روسیه اخیرا گفت: «یک پهپاد انتحاری با سطح مقطع راداری پایین در حال آزمایش در منطقه عملیات ویژه نظامی در اوکراین است.»

وی گفت که این پهپاد انتحاری برای آزمایش به منطقه عملیات ویژه نظامی فرستاده شده و برای سامانه‌های جنگال دشمن نامرئی است. این پهپاد با مواد کامپوزیتی پوشانده شده است. این پهپاد قادر به حمل محموله تسلیحاتی چهار کیلوگرمی است و برد آن ۱۰ کلیومتراست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها