پیکر ۱۵۰ شهید غزه از زیر آوار بیرون آورده شد

کد خبر: 1258796

سخنگوی دفاع مدنی غزه اعلام کرد که از زمان برقراری آتش‌بس انسانی، پیکر بیش از ۱۵۰ شهید از زیر آوار بیرون آورده شد.

 پیکر ۱۵۰ شهید غزه از زیر آوار بیرون آورده شد

«محمود بصل» سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت که از زمان برقراری آتش‌بس انسانی در غزه، پیکر بیش از ۱۵۰ شهید از زیر آوار بیرون آورده شد.

آتش‌بس انسانی در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی (سوم آذر) وارد فاز اجرایی شده است. این آتش‌بس به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، سخنگوی دفاع مدنی غزه گفت که پیکر صدها شهید دیگر نیز همچنان زیر آوار و خیابان‌ها به ویژه در منطقه تل الهوی و اطراف بیمارستان القدس وجود دارد.

وی افزود: «ما توانایی تعامل با این حجم ویرانی‌ها در نوار غزه را نداریم و به تیم‌های بین‌المللی نیازمند هستیم».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است./فارس

 وزارت بهداشت غزه: هیچ سوختی به بیمارستان‌ها نرسیده است

مدیرکل وزارت بهداشت غزه می‌گوید که رژیم اسرائیل به هیچ کدام از بندهای آتش‌بس مقید نیست و تاکنون هیچ سوختی به بیمارستان‌ها نرسیده است.

«منیر البرش» مدیرکل وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (شش آذر) و در آخرین روز آتش‌بس چهار روزه گفت که هنوز هیچ سوختی به بیمارستان‌ها نرسیده است.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او گفت که تمامی بیمارستان‌ها غزه از حملات اسرائیل آسیب دیده‌اند و همزمان این رژیم به هیچ یک از بندهای توافق آتش‌بس مقید نیست؛ از جمله اینکه اجازه ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به بخش شمال غزه را نمی‌دهد.

منیر البرش همچنین گفت که تعداد مجروحانی که به گذرگاه رفح برای اعزام به مصر منتقل می‌شوند ناچیز است و از تعداد ۲۰ مجروح در روز فراتر نمی‌رود.

آژانس اونروا (وابسته به سازمان ملل) نیز امروز گفت که اسرائیل اجازه ورود سوخت به بخش شمالی غزه را نمی‌دهد.

صبح روز جمعه و ۴۹ روز پس از آغاز جنگ، آتش‌بس موقت چهار روزه با میانجی‌گری قطر، مصر و آمریکا آغاز و تاکنون سه مرتبه تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل انجام شده است؛ در این میان منابع مختلف عربی و غربی و اسرائیلی از احتمال بالای تمدید آتش‌بس به مدت حداقل دو روز خبر می‌دهند.

با این حال آتش‌بس موقت آن‌گونه که مقامات فلسطینی می‌گویند،  چندان نتوانسته است مشکلات و درد و رنج‌های مردم غزه را رفع کند.

در این راستا «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز ضمن درخواست برای ورود آمبولانس و سوخت به نوار غزه برای کاستن از شدت وخامت وضعیت بیمارستان‌ها، گفت: به خاطر اتمام سوخت و تجهیزات پزشکی، ۲۵ بیمارستان در نوار غزه، از مدار فعالیت خارج شد.

«یحیی السراج» شهردار غزه نیز روز گذشته گفت که نیاز مبرم به سوخت همچنان پابرجاست و یک لیتر سوخت هم تاکنون تحویل مجموعه شهرداری نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها