«فردا» گزارش می‌دهد

رنگین پوستان ناامید / سبد رای بایدن دوباره کوچک تر شد

کد خبر: 1257937

آیا الگوی رای رنگین پوستان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نیز مشابه سال 2020 خواهد بود؟به نظر می رسد پاسخ این سوال منفی باشد!

رنگین پوستان ناامید / سبد رای بایدن دوباره کوچک تر شد

گروه بین‌الملل سایت فردا - رنگین پوستان در آمریکا، نقش مهمی در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ایفا می کنند. حدود 25 درصد از شرکت کنندگان فعال در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معمولا رنگین پوستان از نقاط گوناگون دنیا هستند. در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی ، تحت تاثیر اتفاقاتی که بر سر قتل جرج فلوید و نوع رفتار ترامپ رخ داد، شاهد گردش آرای رنگین پوستان به سود بایدن بودیم. اما سوال اصلی اینجاست که آیا الگوی رای رنگین پوستان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نیز مشابه سال 2020 خواهد بود؟به نظر می رسد پاسخ این سوال منفی باشد! 

این همان چیزی است که بایدن را نگران ساخته و سران حزب دموکرات را مجبور به بازنگری در سیاستهای انتخاباتی سال 2024 نموده است. نظرسنجی جدید NBC News که نشان می دهد در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امروز، حداقل 20 درصد از رای دهندگان سیاهپوست  قطعا  به دونالد ترامپ رأی خواهند داد.توماس، یک شهروند سیاهپوست آمریکایی در این خصوص به ان بی سی می گوید:

"من طرفدار ترامپ نیستم - اجازه دهید این را روشن کنیم. من در انتخابات ریاست جمهوری قبلی طرفدار بایدن بودم اما بهتر است او پاسخ دهد که در طول این مدت چه اقدامی در حمایت از سیاهپوستان صورت داده است؟ بسیاری از سیاهپوستان پس از 4 سال ( از سال 2020 تا کنون ) به این نتیجه رسیده اند که تفاوتی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد. آنها متوجه شده اند که بایدن در سال 2020 برای پیروزی در رقابت بزرگ خود با بایدن، به سیاهپوستان التماس کرده اما پس از حضور در قدرت کاری برای آنها صورت نداده است. "

صورت مسئله مشخص است:هر اتفاقی در انتخابات ریاست جمهوریی 2024 رخ دهد ، برای سیاهپوستان نگران کننده خواهد بود زیرا نژادپرستی سیستماتیک بر سرتاسر آمریکا سایه انداخته است! رأی‌دهندگان سیاه‌پوست عمدتاً در کنار دموکرات‌ها قرار گرفته‌اند و نامزدها 70 درصد یا بیشتر از آرای سیاه‌پوستان را به دست آورده‌اند.در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی ، تنفر سیاهپوستان از جمهوریخواهان به نقطه اوج خود رسید. در سال 2020 میلادی، حدود 12 درصد از سیاهپوستان حمایت خود را از ترامپ ابراز داشتند و 88 درصد دیگر، ترجیح دادند آرای خود را به سود بایدن به گردش در آورند. در ایالاتی مانند پنسیلوانیا و جورجیا و آریزونا، گردش آرای سیاهپوستان به سود بایدن، منجر به کسب آرای الکترال این ایالات سرنوشت ساز و شکست نهایی ترامپ شد. 

اما نظرسنجی اکتبر نیویورک تایمز/سینا از رای دهندگان در شش ایالت میدان نبرد نیز حاکی از تغییر احتمالی از سال 2020 است. هفتاد و یک درصد از رای دهندگان سیاهپوست گفتند که در صورت انتخاب نامزدی احتمالاً به بایدن رای خواهند داد و 22 درصد گفتند که احتمالا انتخاب نهایی آنها ترامپ خواهد بود. . رای دهندگان در آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند - شش ایالت که حیاتی ترین ایالت برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 در نظر گرفته می شوند.قطعا این نظرسنجی ان بی سی، شوک دیگری را به بایدن و دموکراتها وارد ساخته و عبور از بایدن ( از سوی سران حزب دموکرات) را تبدیل به گزینه ای ملموس تر کرده است. 

در همین حال، بر اساس نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز، میزان رضایت شغلی بایدن در میان همه رای‌دهندگان ثبت‌نام شده به پایین‌ترین میزان خود کاهش یافته است، به طوری که 40 درصد عملکرد شغلی او را تایید کرده‌اند و 57 درصد نیز گفته‌اند که آن‌ها را تایید نمی‌کنند.برخی از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترامپ نسبت به عملکرد خود در سال 2020 افزایش اندکی در حمایت سیاه‌پوستان دریافت کرده است، مانند نظرسنجی Suffolk/USA Today در اکتبر که حمایت 13 درصدی را نشان داد، یا نظرسنجی Quinnipiac که در اوایل این ماه منتشر شد، که در آن و توانسته بود 15 درصد آرای سیاهپوستان را به خود اختصاص دهند. اکنون شاهد افزایش این رقم به 20 درصد هستیم....

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها