ایتالیا: اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد

کد خبر: 1257889

وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت پیامش به تل آویو، احترام به قوانین بین‌المللی است.

ایتالیا: اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد

وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با یک نشریه انگلیسی گفت پیامش به تل آویو، احترام به قوانین بین‌المللی است.

«آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا روز چهارشنبه گفت که اسرائیل باید چهره بین‌المللی خود را پس از حمله به حماس و راه‌های تحقق اهدافش بازبینی کند.

وی که با فایننشال تایمز مصاحبه می‌کرد، افزود: «تعداد بسیار زیادی از افراطی‌ها در اسرائیل به خصوص در کرانه باختری حضور دارند».

تاجانی در ادامه سخنانش گفت: «پیام من به اسرائیل احترام به قوانین بین‌المللی و جدیت تعامل در خصوص غیرنظامیان است».

وزیر خارجه ایتالیا اضافه کرد: «پیشنهاد می‌دهیم که سازمان ملل و نیروهای حافظ صلح، تا چند سال پس از جنگ نوار غزه را مدیریت کنند».

وی گفت: «باید برای رسیدن به راه حل سیاسی طولانی مدت که برای چند دهه ادامه داشته، زمان داد».

 بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه اسرائیل کابینه این رژیم با پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر موافقت کرد.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده و خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد؛ آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم تداوم تلاش‌هایش برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس، امروز حملاتش علیه بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های مسکونی غزه را ادامه و علاوه بر این، مناطقی از جنوب لبنان را بمباران کرد. منبعی آگاه از حزب‌الله لبنان تصریح کرد که در صورت عدم پایبندی اشغالگران به آتش‌بس این گروه به اسرائیل پاسخ خواهد داد.

 جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است.

حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۴ هزار نفر منجر شده است. دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر شهید شده‌اند که از این تعداد، پنج هزار و ۸۴۰ نفر کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم زن بوده‌اند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها