واکنش دیده‌بان حقوق بشر به سخنان «شولتز» / اقدامات اسراییل جنایت جنگی است

کد خبر: 1256554

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به سخنان «شولتز» در حمایت از صهیونیست‌ها تصریح کرد: اقدامات اسراییل علیه غزه جنایت جنگی است.

واکنش دیده‌بان حقوق بشر به سخنان «شولتز» / اقدامات اسراییل جنایت جنگی است

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سازمان دیده بان حقوق بشر با صدور بیانیه‌ای در شبکه های اجتماعی به اظهارات سخیف اولاف شولتز صدراعظم آلمان در حمایت از جنایت کاران صهیونیست واکنش نشان داد و اعلام کرد که رژیم جنایات جنگی انجام می‌ دهد.

شولتز در واکنش به انتقاد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از کشتارهای اسرائیل در نوار غزه با طرح اظهاراتی عوام فریبانه و مضحک مدعی شده بود: اسرائیل یک دموکراسی است! این باید به وضوح نشان داده شود! در هر دیدار و هر فرصت تاکید خواهیم کرد که برلین بر این نظر است!

سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز این اظهارات سخیف اولاف شولتز را بازنشر کرده و در این ارتباط نوشت: صدراعظم شولتز، (رژیم) اسرائیل مطابق با قوانین بین المللی عمل نمی کند. برق و آب ۲.۲ میلیون نفر در غزه را قطع و با حمله به بیمارستان‌ ها قوانین بین‌ المللی را نقض می‌ کند. همه اینها به منزله جنایت جنگی است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در تازه‌ترین حملات لفظی خود علیه مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد «اسرائیل در غزه اقدامات تروریستی انجام می‌دهد، اسرائیل تروریست است.»

اردوغان که دیروز چهارشنبه در پارلمان کشورش سخنرانی می‌کرد، در ادامه افزود: مهم نیست که اسرائیل چند بمب اتمی دارد، پایان نتانیاهو نزدیک است.

وی همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید به جرم نسل‌کشی در نوار عزه در دیوان کیفری بین‌المللی در لاه محاکمه شود. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده و ما تلاش خواهیم کدر تا آن را به دادگاه کیفری بین‌المللی بکشانیم.

رئیس‌جمهور ترکیه هفته پیش نیز با اظهاراتی تندوتیز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را محکوم کرد؛ بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند اردوغان در حالی انتقادات لفظی خود علیه تل‌آویو را تشدید کرده که آن کار هم‌اکنون دارای بیشترین مراودات اقتصادی با رژیم صهیونیستی و از اصلی‌ترین مسیرهای تأمین انرژی رژیم است.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها