هشدار لاوروف: غرب، خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ سوق می‌دهد

کد خبر: 1254554

وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت که مسکو آماده گفتگوی عملی با کشورهای غربی است به شرط آنکه منافعش را در نظر بگیرند. لاوروف همچنین هشدار داد که غرب، خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ که منجر به افزایش تروریسم و ​​سیل میلیون ها پناهجو می شود، سوق می‌دهد.

هشدار لاوروف: غرب، خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ سوق می‌دهد

خبرگزاری تاس به نقل از سخنرانی سرگئی لاوروف در نمایشگاه بین المللی روسیه نوشت: ما پذیرای گفت‌وگوی عمل ‌گرایانه با کشورهای غربی هستیم، به شرط آنکه آنها تمایل داشته باشند که منافع ما را در عمل و نه فقط در گفتار، لحاظ کرده و بر اساس منافع متقابل و احترام متقابل همکاری کنند.

وی افزود: شاید دیر یا زود متوجه شوند که سیاست ضد روسی فعلی آنها به جایی نمی رسد.

وزیر خارجه روسیه در همین حال "نیروهای آنگلوساکسون" را متهم کرد که خاورمیانه را به سمت یک جنگ بزرگ که منجر به افزایش تروریسم و سیل میلیون ها پناهجو می شود، سوق می دهند.

به گفته لاوروف، نتیجه سیاست غرب در اوکراین، عراق، لیبی و سوریه "افزایش تروریسم و افراط گرایی، زندگی های از هم پاشیده، خانواده های متلاشی شده و سیل میلیون ها پناهجو است."

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد که روش‌هایی که آمریکا و اقمارش از آن استفاده می‌کنند شامل تلاش برای ایجاد هرج‌ و مرج در نقاط مختلف جهان، مقابله با کشورها و ملت‌ها و افزایش تنش‌های قومیتی و مذهبی است. وی توضیح داد: غرب عادت کرده که مشکلات خود را با هزینه دیگران حل کرده و از منابع دیگران استفاده کند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها