ورود روسای جمهور کشورهای ترک زبان به قزاقستان

کد خبر: 1253911

نشست سران کشورهای ترک زبان با حضور روسای جمهور کشورهای عضو در قزاقستان برگزار خواهد شد.

 ورود روسای جمهور کشورهای ترک زبان به قزاقستان

نشست سران کشورهای ترک زبان با حضور روسای جمهور کشورهای عضو امروز در قزاقستان برگزار خواهد شد.

به همین مناسبت ساعتی قبل «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان وارد «آستانه» پایتخت قزاقستان شدند.

در این نشست علاوه بر اجلاس سران کشورهای ترک زبان روسای جمهور کشورهای مذکور همچنین دیدارهای دوجانبه برگزار خواهند کرد.

 ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، ازبکستان و قزاقستان از اعضای ثابت سازمان کشورها ترک زبان و مجارستان و ترکمنستان از اعضای ناظر آن می‌باشند./فارس

 دیدار روسای جمهور ترکیه و قرقیزستان در «آستانه»

رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب سفر خود به شهر «آستانه» با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و در مورد همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف گفت‌و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان در چارچوب یک سفر کاری به آستانه با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد.

مقامات ارشد دو کشور در این دیدار در مورد مسائل جاری تعامل دوجانبه در زمینه های تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه، علمی، فنی و غیره گفت‌وگو کردند.

جباراف تاکید کرد: همکاری های راهبردی بین دو کشور به طور فعال در حال توسعه است و قرقیزستان علاقه مند به تعمیق روابط دوجانبه با ترکیه در همه زمینه های می‌باشد.

اردوغان  نیز به نوبه خود از پیشرفت روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و بر آمادگی  ترکیه برای ادامه تعمیق این روند مثبت تاکید کرد.

طرفین  همچنین بر اهمیت برگزاری نشست بعدی کمیسیون بین دولتی قرقیزستان و ترکیه تاکید کردند.

روسای جمهور دو کشور توافق کردند که به گفت‌وگوی فعال در بالاترین سطح سیاسی برای تعمیق روابط در همه زمینه های اولویت دار همکاری ادامه دهند. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها