پاسخ لیبرمن درباره طولانی شدن جنگ غزه /آمریکا موافق نیست

کد خبر: 1252850

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با اشاره به فشار افکار عمومی جهان برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جنگ نمی‌تواند ماه‌ها ادامه یابد و آمریکا هم با طولانی شدن جنگ موافق نیست.

پاسخ  لیبرمن درباره طولانی شدن جنگ غزه /آمریکا موافق نیست

 «آویگدور لیبرمن» در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، زمان این رژیم برای اقدام نظامی علیه نیروهای مقاومت فلسطین را محدود دانست و گفت: آمریکا هم با طولانی شدن جنگ موافق نیست.

این مقام صهیونیست گفت: هرکس که فکر می کند جنگ علیه حماس می تواند ماه‌ها ادامه پیدا کند، به شرایط بین المللی (علیه اسرائیل) بی توجه است.

لیبرمن به از بین رفتن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در مقابل محور مقاومت نیز اشاره کرد و گفت: جنگ نباید پیش از به عقب راندن حزب الله لبنان (به پشت رودخانه لیطانی) در شمال (سرزمین های اشغالی) پایان یابد زیرا در غیر این صورت، همه آنچه در جنوب اتفاق افتاد، در شمال نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی از هراس «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برای انجام عملیات گسترده زمینی علیه مقاومت فلسطین انتقاد کرد و گفت: ارتش آماده حمله گسترده است و رهبری سیاسی نباید این موضوع را به تاخیر بیاندازد.

جنگ غزه نیز نتوانسته اختلاف بین سران رژیم صهیونیستی را کاهش دهد و این مقام صهیونیست درباره حضور نداشتن خود در شورای جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: من یک پیام صریح دریافت کردم مبنی بر اینکه عضو شورای جنگ نخواهم شد؛ به نظر می رسد که کسی خواهان حضور من در این شورا نیست.

لیبرمن، نتانیاهو و تیم امنیتی وی را درباره شکست از مقاومت فلسطین مقصر دانست و گفت: در دسامبر ۲۰۱۶، مستنداتی را در اختیار نتانیاهو قرار دادم که ثابت می کرد در صورت از بین نبردن توانایی های (نظامی) حماس، به اسرائیل حمله خواهد کرد.

وی که در سال ۲۰۱۶ میلادی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود، افزود: اسناد نشان می داد که حماس دقیقا سناریویی مشابه با آنچه را در هفت اکتبر (عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر) اتفاق افتاد، برنامه ریزی می کند.

 در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

تجاوزگری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی ها در این ۲۳ روز بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون منجر به شهادت بیش از هشت هزار فلسطینی در غزه و مجروح شدن هزاران نفر دیگر شده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها