اخبار سوریه | انتقاد بشار اسد از سیاست‌های جانبدارانه آمریکا و اروپا

کد خبر: 1252473

بشار اسد امروز(پنجشنبه) در سخنانی گفت، آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی خود در وجدان و آگاهی عربی بازگردانده است.

اخبار سوریه | انتقاد بشار اسد از سیاست‌های جانبدارانه آمریکا و اروپا

بشار اسد امروز(پنجشنبه) در سخنانی گفت، آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی خود در وجدان و آگاهی عربی بازگردانده است.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دیدار با جمعی از اعضای وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که ماهیت سیاست آمریکا در دهه های گذشته تاکنون تشدید تنش نظامی و ایجاد هرج ومرج بوده است و در این سیاست، اروپا که نه تنها در سطح اخلاقی بلکه حتی در سطح فکری در حال تجربه یک وضعیت انحطاط است، آن را همراهی می‌کند.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: متهم کردن غرب و آمریکا به تعامل بر اساس استانداردهای دوگانه، اتهامی نادرست است. آنچه واقعیت دارد این است که غرب و آمریکا در سیاست خود از یک معیار پیروی می‌کنند و آن تعصب دائمی نسبت به منافع خود و به ضرر منافع ملت‌ها و کشورهای دیگر است. شاید این یکی از مهمترین دلایلی باشد که باعث شعله‌ور شدن درگیری‌ها در مناطق بسیاری از جهان می‌شود؛ از جمله منطقه ما که در حال حاضر شاهد جنگ علیه غزه است و این نمونه بارزی از آن تعصب است.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از اسد نوشت: ماهیت سیاست آمریکا در طول دهه های گذشته تاکنون تشدید تنش نظامی و ایجاد آشوب بوده است و اروپا که نه تنها در سطح اخلاقی بلکه حتی در سطح فکری دچار انحطاط است از آن پیروی می‌کند و اظهاراتی که روزانه از سیاستمداران اروپایی می‌شنویم و صحنه‌ای که از سوی کشورهای اروپایی از طریق رسانه های آنها درباره وقایع غزه منتشر می‌شود، گواه این امر است. اینها از یک سو مملو از سطحی‌نگری و نژاد پرستی و از سوی دیگر ادعا و دروغ‌ است.

 وی تاکید کرد که آنچه امروز در غزه می‌گذرد، مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی خود در وجدان و آگاهی عربی بازگردانده است.

رئیس جمهور سوریه گفت، غرب برای ارائه حمایت مالی، نظامی و لجستیکی به اسرائیل که سنگ بنای پروژه استعماری در منطقه است شتافت./ایسنا

دمشق: حمایت‌های غرب مجوزی برای جنایات صهیونیست‌هاست

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که «موضع‌گیری‌های غرب و آمریکا مجوزی آشکار برای فاشیست‌های صهیونیست جهت کشتار ملت فلسطین است». همتای اردنی او نیز تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد فراتر از قانون باشد.

به گزارش ایسنا، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه امروز پنجشنبه اظهار کرد: موضع‌گیری‌های کشورهای غربی و آمریکا تحت عنوان «حق اسرائیل برای دفاع از خود» در واقع مجوزی آشکار برای فاشیست‌های صهیونیست جهت کشتار ملت فلسطین است که تا امروز بیش از ۷۰۰۰ شهید داده که ۳۰۰۰ تن از آن‌ها کودک بودند.

همچنین «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره موضوع فلسطین تاکید کرد: ما نباید مردم فلسطین را که ملتی تحت محاصره و اشغال بوده و روز خود را با مرگ آغاز کرده و با مرگ به پایان می‌رسانند، ناامید کنیم.

الصفدی با اشاره به اینکه اردن مخالف استفاده از گرسنگی دادن همانند سلاحی علیه ملت فلسطین در غزه است، گفت: کودکان غزه که از بمباران‌های اسرائیل نجات یافتند، به دلیل گرسنگی و بی‌آبی با خطر مرگ مواجه هستند.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه اعضای خانواده «وائل الدحدوح» خبرنگار شبکه الجزیره که اصلا مسلح و یا عضو حماس نبودند کشته شدند، تاکید کرد: ما اعراب و مسلمانان جهان برای زندگی تمامی انسان‌ها با هر دین، ملیت و نژادی ارزش قائل هستیم.

او در ادامه نیز گفت: مجازات جمعی که اسرائیل در حق ساکنان غزه اعمال می‌کند، در واقع جنایت جنگی است.

الصفدی در پایان گفت: مخالف استانداردهای دوگانه هستیم و اسرائیل نمی‌تواند تا ابد فراتر از قانون باقی بماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها