تلاش آمریکا و انگلیس برای انتقال تروریست‌ها به افغانستان

کد خبر: 1249705

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند تا تروریست‌ها را به مرزهای شمالی افغانستان انتقال دهند.

تلاش آمریکا و انگلیس برای انتقال تروریست‌ها به افغانستان

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند تا تروریست‌ها را به مرزهای شمالی افغانستان انتقال دهند.

«الکساندر بورتینوکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در نشستی در باکو گفت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند خود را بر تحریک اوضاع در مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک المنافع متمرکز کنند.

ریانوستی به نقل از این مقام امنیتی روسیه نوشت تلاش‌های اصلی بر تشکیل «کمربند بی‌ثباتی» در مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک المنافع متمرکز است و برای دستیابی به این هدف، جذب شبه نظامیان از سازمان‌های تروریستی فعال از عراق، سوریه و تعدادی دیگر از کشورهای آسیایی و افریقایی و انتقال آنها به شمال افغانستان جریان دارد.

رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه افزود ناامنی احتمالی در مرزهای کشورهای مستقل مشترک المنافع باعث نگرانی جدی شده است.

وی اظهارداشت روسیه اطلاعاتی دارد که شماری از شهروندان کشورهای آسیای مرکزی با گروه‌های تروریستی همکاری می‌کنند.

بورتینوکوف گفت «جریان‌های تروریستی» با حمایت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به‌دنبال ایجاد «خلافت جهانی» با اولویت تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان هستند./تسنیم

 ماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل ماموریت گزارشگر ویژه این سازمان برای افغانستان تا سال آینده تمدید کرد.

«هدر بار» مسئول بخش زنان در سازمان دیدبان حقوق بشر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت به تازگی قطعنامهٔ جدیدی درباره افغانستان تصویب شد که شامل تمدید ماموریت «ریچارد بنت» نیز می‌شود.

ریچارد بنت نیز ضمن قدردانی از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت این افتخار است که در این ماموریت خدمت کنم و به طور مستقل و بی‌طرفانه برای گزارش‌دهی و بهبود ارتقا و حفاظت از حقوق بشر تلاش کنم.

از سوی دیگر، شورای حقوق بشر سازمان ملل در قطعنامه جدید از گزارشگر ویژه خواسته است تا درباره «سیستم نهادینه شدهٔ تبعیض، جداسازی، بی‌حرمتی به کرامت انسانی و طرد زنان و دختران» تا ماه ژوئن سال آینده گزارش دهد.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل پیش از این در پنجاه‌وچهارمین نشست شورای حقوق بشر طالبان را به نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران در افغانستان متهم کرد و از حکومت کابل خواست تا سیاست‌های خشن خود را علیه زنان و دختران تغییر دهد.

ریچارد بنت همچنین اظهار داشت در دیدارهای اخیر که با برخی از افغان‌ها داشته، چنین احساس می‌کنند که جامعهٔ جهانی به آنها خیانت کرده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه آوریل 2022 میلادی پس از نگرانی‌ها از نقض گستردۀ حقوق بشر در افغانستان، ریچارد بنت را به عنوان گزارشگر ویژه برای این کشور گماشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها