بازگشایی یک گذرگاه حیاتی در شمال سوریه پس از ۲ سال

کد خبر: 1247611

دولت سوریه یک گذرگاه حیاتی میان مناطق تحت کنترل دولت و مناطق تحت کنترل قسد را پس از ۲ سال، بازگشایی کرد.

بازگشایی یک گذرگاه حیاتی در شمال سوریه پس از ۲ سال

به نقل از اسپوتنیک، دولت سوریه اعلام کرد که مهمترین گذرگاه میان مناطق تحت کنترل دولت و شبه نظامیان وابسته به آمریکا موسوم به قسد در حومه استان حلب واقع در شمال سوریه را بازگشایی کرده است.

خبرنگار اسپوتنیک در شرق سوریه گزارش داد که گذرگاه «التایهه» واقع در منبج در شمال شرق حلب که این شهر را به حلب و دیگر استان‌های سوریه وصل می‌کند در پاسخ به درخواست‌های مردم و عشایر سوریه بازگشایی شده و شاهد حرکت طبیعی وسایل نقلیه است. با بازگشایی این گذرگاه مدت زمان سفر از منبج به مناطق تحت کنترل دولت سوریه از ۱۰ ساعت به یک ساعت و نیم کاهش می‌یابد.

ابراهیم البکوری، یکی از بزرگان قبیله البکاره در گفتگو با اسپوتنیک تاکید کرد: در نتیجه درخواست‌های پیاپی مردم جهت بازگشایی گذرگاه التایهه واقع در منطقه منبج در شمال شرق حلب دیروز شنبه ۳۰ سپتامبر این گذرگاه بازگشایی شد. افتتاح رسمی این گذرگاه گام مهمی در راستای کاهش رنج‌های مسافران سوری و هزینه‌های سرسام‌آور مسافرت آنان به شمار می‌آید.

البکوری تصریح کرد: این گذرگاه اهمیت اقتصادی و تجاری نیز دارد و بازگشایی آن پس از ۲ سال نتایج مثبت بسیاری را برای ساکنان استان حلب و استان‌های شرق سوریه در پی خواهد داشت.

وی با اعلام سپاسگزاری اهالی این مناطق از بشار اسد رئیس جمهور سوریه بابت اتخاذ این تصمیم که آثار مثبتی روی زندگی آنان داشته ابراز امیدواری کرد که تمامی گذرگاه‌ها میان حلب و مناطق حومه آن که هنوز آزاد نشده‌اند، بازگشایی شوند.

البکوری اعلام کرد که ساکنان منطقه منبج و حومه آن به شکل قاطعانه سیاست‌های سرکوبگرانه قسد علیه عشایر سوریه در حومه حلب و استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور را رد می‌کنند و به قیام خود علیه ستم موجود ادامه می‌دهند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها