فرار لحظه آخری دولت بایدن از تعطیلی

کد خبر: 1247452

رئیس جمهور آمریکا تلاش برخی اعضای کنگره برای تعطیلی دولت را غیرقابل قبول خواند.

فرار لحظه آخری دولت بایدن از تعطیلی

رئیس جمهور آمریکا تلاش برخی اعضای کنگره برای تعطیلی دولت را غیرقابل قبول خواند.

بایدن: تلاش‌ها برای تعطیلی دولت آمریکا قابل قبول نیست

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در شبکه ایکس نوشت: افرادی در کنگره هستند که اختلافات بسیاری را ایجاد می‌کنند، به این حد که آنها برای بستن دولت آماده می‌شوند، این قابل قبول نیست.

پیشتر نیز «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (شنبه) در سخنانی گفت که اگر تعطیلی دولت اتفاق بیفتد، مسئولیت آن بر عهده دموکرات‌ها خواهد بود. مک‌کارتی همچنین مجلس سنا را به عدم ایفای نقش خود در حل بحران تعطیلی دولت متهم کرد.

 مجلس نمایندگان آمریکا به لایحه موقت بودجه ۴۵ روزه نهادهای دولتی برای جلوگیری از تعطیلی دولت رای مثبت داد.

به نقل از تسنیم، مجلس نمایندگان این لایحه را با رأی گسترده منفی گروهی از نمایندگان جمهوریخواه به طرح حزب خودشان، با کمک دموکراتها تصویب کرد.

پیش‌بینی بلومبرگ درباره پیامدهای تعطیلی دولت آمریکا بر اقتصاد

تنها چند ساعت مانده به پایان مهلت قانونی، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، در نهایت با 335 رای موافق، در برابر 91 رای مخالف، بودجه دولت فدرال را برای 45 روز آینده تصویب کردند.

 جمهوریخواهان حامی ترامپ به طور گسترده مخالف هر تلاش برای جلوگیری از تعطیلی دولت هستند.

 این مصوبه 45 روزه شامل کمک به اوکراین نمی‌شود

مک‌کارتی: اگر تعطیلی دولت اتفاق بیفتد، مسؤولیت آن بر عهده دموکرات‌هاست

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد اگر تعطیلی دولت اتفاق بیفتد، مسؤولیت آن بر عهده دموکرات‌ها خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (شنبه) در سخنانی گفت که اگر تعطیلی دولت اتفاق بیفتد، مسئولیت آن بر عهده دموکرات‌ها خواهد بود. مک‌کارتی همچنین مجلس سنا را به عدم ایفای نقش خود در حل بحران تعطیلی دولت متهم کرد.

همچنین خبرنگار شبکه العربیه گزارش داد که پروژه موقت کنگره برای پایان دادن به تعطیلی دولت شامل کمک به اوکراین نمی‌شود.

دولت فدرال آمریکا به ریاست جو بایدن در آستانه تعطیلی قرار دارد. نماینده‌های تندرو جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا روز جمعه از پیشنهاد رئیس مجلس مبنی بر تامین مالی موقت دولت حمایت نکرده و با این کار از تعطیلی بخشی از آژانس‌های فدرال آمریکا در روز یکشنبه اطمینان حاصل کردند.

اگر کنگره موفق نشود تا ساعت ۱۲:۰۱ یکشنبه به وقت محلی به توافقی بر سر لایحه بودجه دولت فدرال دست پیدا کند، سازمان پارک‌های ملی تعطیل خواهد شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اکثر فعالیت‌های عادی خود را تعلیق خواهد کرد و پرداخت حقوق به ۴ میلیون کارمند فدرال با مشکل مواجه خواهد شد.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه عنوان کرد که تعطیلی دولت فدرال باعث تضعیف پیشرفت‌ اقتصادی دولت خواهد شد و می‌تواند توسعه پروژه‌های مهم زیرساختی را به تأخیر بیندازد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها