محمود عباس و رئیس‌جمهور کلمبیا در سازمان ملل چه گفتند؟

کد خبر: 1246047

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از رئیس جمهور اوکراین «ولودیمیر زلنسکی» دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

محمود عباس و رئیس‌جمهور کلمبیا در سازمان ملل چه گفتند؟

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از رئیس جمهور اوکراین «ولودیمیر زلنسکی» دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک گوستاوو پترو ریاکاری کشورهای غربی که امروز درگیری در اوکراین را محکوم اما حملات علیه فلسطین را تشویق می‌کنند، مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهور کلمبیا در این سخنرانی خود گفت:ر آنها فراموش کردند که به همان دلیلی که می خواهند از زلنسکی دفاع کنند باید از فلسطین هم دفاع کنند.

وی تصریح کرد: از آمریکای لاتین برای ارسال تجهیزات جنگی و نیرو به میدان جنگ‌شان [اوکراین] درخواست شد؛ اما آنها [کشورهای غربی] چندین تهاجم‌شان به کشورهای ما را فراموش کردند.

گوستاوو پترو اظهار داشت: از آمریکای لاتین خواستند تا خودروهای نظامی خود را تحویل دهد. آنها فراموش کردند که کشورهای ما بارها مورد تهاجم همان مردمی قرار گرفته اند که اکنون اینقدر در مورد مقابله با تهاجم صحبت می کنند.

وی افزود: آنها فراموش کردند که برای نفت به عراق، سوریه و لیبی حمله کردند. با نام بردن از دلایلی که چرا باید به دفاع از زلنسکی بیایند، فراموش می کنند که به همان دلایل باید از فلسطین دفاع کرد.

رئیس جمهور گلمبیا ادامه داد: آنها فراموش کردند که برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار اعلام شده توسط سازمان ملل، پایان دادن به همه جنگ ها ضروری است! اما در عین حال اجازه نمی دهند یکی از آنها تمام شود. چون برایشان مناسب است. این بازی تاج و تخت آنهاست.

گوستاوو پترو افزود: آنها برای محافظت از کشورها در برابر سیل، طوفان ۱۰۰ میلیارد دلار نداشتند. اما آنها فورا این پول را اختصاص می دهند تا اطمینان حاصل شود که روس ها و اوکراینی ها یکدیگر را می کشند.

پترو در سخنان خود در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل، به حملات نژادپرستانه و برتری طلبانانه نژاد سفیدپوست از سوی کشورهایی در جهان شمال به مهاجران از کشورهای جهان جنوب نیز اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حالی برگزار شد که چهار کشور عضو شورای امنیت، یعنی انگلیس، فرانسه، روسیه و چین در این نشست حضور نداشتند و این دوره از مجمع عمومی با حضور سران ۱۹۳ کشور برگزار شد.

عباس: اگر کسی مجبور به رفتن از سرزمین ما باشد، آن اشغالگران هستند

 

محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه هرکس فکر می‌کند صلح در منطقه بدون دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع ملی خود امکان‌پذیر است، دچار توهم شده است، گفت: اشغالگری دوام نخواهد داشت، حال جاه‌طلبی‌ها و توهمات هرچه قدر که باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود مقابل رهبران جهان شرکت‌کننده در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خطاب به اسرائیلی‌ها تاکید کرد: «اشغال، فارغ از جاه‌طلبی‌ها و توهمات، دوام نخواهد داشت، زیرا مردم ما در سرزمین خود که هزاران سال در آن نسل به نسل، زندگی کرده اند، باقی خواهند ماند و اگر کسی مجبور باشد که برود، آن اشغالگران هستند که باید بروند.»

عباس از جامعه جهانی خواست تا قطعنامه‌های خود را در رابطه با احقاق حقوق فلسطینیان و پایان دادن به اشغالگری‌ای اجرا کند که ناقض بیش از 1000 قطعنامه جامعه بین المللی است، ناقض اصول حقوق بین الملل و مشروعیت بین المللی است و با زمان برای تغییر تاریخ، واقعیت جغرافیایی و جمعیتی روی زمین به منظور تداوم آن و تحکیم آپارتاید مسابقه می‌دهد.

وی همچنین با درخواست از جامعه جهانی برای آنکه مسئولیت خود را برای حفظ جایگاه تاریخی و حقوقی بیت المقدس و مقدسات آن به ویژه مسجد الاقصی، کلیسای قیامت و مسجد ابراهیمی در الخلیل به عهده بگیرد، نسبت به تبدیل شدن درگیری‌های سیاسی به درگیری‌های دینی هشدار داد.

محمود عباس در سخنان خود این سوال‌ها را مطرح کرد: چرا در برابر این همه نقض آشکار حقوق بین الملل توسط اسرائیل، سکوت می‌شود؟ چرا مانند سایر طرف‌ها مشمول پاسخگویی و بازخواست جدی نمی‌شود و به دلیل نادیده گرفتن و نقض قطعنامه‌های مشروع بین المللی، تحریم‌هایی بر آن إعمال نمی‌شود؟ چرا در مورد اسرائیل استانداردهای دوگانه رعایت می‌شود؟ چرا باید پذیرفت که اسرائیل یک طرف فراتر از قانون باشد؟

عباس تاکید کرد: «در مواجهه با دشواری‌های پیش‌روی روند صلح به دلیل سیاست‌های اسرائیل، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بخواهیم تا مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح را فراهم کند که در آن همه کشورهای مربوطه شرکت می‌کنند که ممکن است آخرین فرصت برای حفظ راه حل دو دولتی و جلوگیری از وخامت شدیدتر وضعیت باشد».

عباس خواستار جرم انگاری انکار نکبت فلسطین و در نظر گرفتن 15 ماه مه هر سال به عنوان روز جهانی برای بزرگداشت یاد و خاطره آن و یاد صدها هزار فلسطینی که در قتل عام توسط گروه‌های صهیونیستی کشته شدند، شد.

وی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواست گام‌های عملی بر اساس قطعنامه‌های مربوط به مشروعیت بین‌المللی و قوانین بین‌المللی بردارند و از کشورهایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست این کار را بکنند و فلسطین عضویت کامل در سازمان ملل را به دست آورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها