تعلیق عضویت گابن در «ایکاس»

کد خبر: 1242942

جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا «ایکاس» عضویت گابن در این جامعه را به حالت تعلیق در آورد.

تعلیق عضویت گابن در «ایکاس»

رهبران جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا دوشنبه هفته جاری در پایتخت گینه استوایی نشست اضطراری برگزار کرد و طی آن عضویت گابن در ایکاس را تا زمان بازگشت حاکمیت قانون اساسی به این کشور به حالت تعلیق در آورد.

این اقدام جامعه اقتصادی کشورهای مرکزی آفریقا « ایکاس» واکنشی به برکناری «علی بنگو» از سمت ریاست جمهوری گابن توسط نظامیان این کشور به شمار می‌رود.

رئیس جمهور گینه استوایی با اشاره به تغییر ساختار حاکمیتی در گابن گفت: شرایطی که در این کشور به وجود آمده ، صلح و امنیت کشورهای عضو ایکاس را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، ایکاس یکی از بزرگترین تشکلات اقتصادی در قاره سیاه پس از جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا « اکواس» است . این گروه اقتصادی ( ایکاس) در سال 1983 بنیانگذاری شد و در آن گابن، آنگولا، کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، کنگو دموکراتیک، جمهوری کنگو، گینه استوایی، روندا، چاد و جمهوری سائوتومه و پرنیسپ عضویت دارند.

ایکاس در صدد است که در تحولات گابن به عنوان یک بازیگر جدید نقش آفرینی کند و در حوزه بحران‌های آفریقا در کنار اکواس ، ایگاد (سازمان توسعه بین دولتی شرق آفریقا)  وسایر نهادهای وابسته به اتحادیه آفریقا بایستد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها