واکنش لاوروف به لحن تحقیرآمیز سیاستمداران غربی درباره سازمان بریکس

کد خبر: 1241210

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد، در حالی که رهبران اعضای سازمان بریکس با مسائل واقعی تعامل دارند، سیاستمداران و خبرنگاران غربی عمدتا مشغول وراجی کردن هستند.

واکنش لاوروف به لحن تحقیرآمیز سیاستمداران غربی درباره سازمان بریکس

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیا-۱" در خصوص لحن تحقیرآمیز سیاستمداران و خبرنگاران غربی درباره سازمان بریکس (متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) بیان داشت: "این حرف‌ها حاکی از این است که وقتی ما در حال استفاده از فکر خود و تعامل داشتن با مسائل ملموس هستیم، آنها وراجی می‌کنند.

او این صحبت را در برنامه‌ "مسکو، کرملین. پوتین" که در کانال تلویزیونی روسیا-۱ پخش می‌شود، مطرح کرد. پاول زاروبین، یک خبرنگار روسیه بخشی از این برنامه را در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد.

اجلاس سران بریکس و دوستان بریکس هفته گذشته از ۲۲-۲۴ اوت در ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی برگزار شد. این اجلاس تبدیل به بزرگترین گردهمایی سران دولت‌ها و کشورهای جهان در حال توسعه شد. رهبران ۵۴ کشور آفریقایی به این اجلاس دعوت شدند. شرکت‌کننده‌های این اجلاس توافق کردند که آرژانتین، مصر، اتیوپی، ایران، عربستان و امارات از اول ژانویه ۲۰۲۴ به این بلوک بپیوندند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها