اخبار جنگ اوکراین | رهگیری ۴۲ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

کد خبر: 1240762

وزارت دفاع روسیه بامدا پنجشنبه اعلام کرد که موشک S-۲۰۰ که از سوی اوکراین به اهداف غیرنظامی شلیک شده بود، بر فراز منطقه کالوگا رهگیری و منهدم شد.

اخبار جنگ اوکراین | رهگیری ۴۲ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

 وزارت دفاع روسیه بامدا پنجشنبه اعلام کرد که موشک S-۲۰۰ که از سوی اوکراین به اهداف غیرنظامی شلیک شده بود، بر فراز منطقه کالوگا رهگیری و منهدم شد.

به گزارش ایرنا از تاس ، براساس گزارش وزارت دفاع روسیه ، تلاش رژیم کی یف برای حملات تروریستی به اهداف غیرنظامی در خاک فدراسیون روسیه با موشک سامانه پدافند هوایی خنثی شد.

کی یف در ۱۲ آگوست ( 21 مرداد) ، تلاش کرد دو بار با موشک های ضد هوایی اس-۲۰۰ به پل کریمه حمله کند، که توسط سامانه های پدافند هوایی روسیه شناسایی و رهگیری شدند.

اوکراین در ۱۹ آگوست نیز دوباره تلاش کرد تا با این موشک قلمرو کریمه حمله کند، سیستم های پدافند هوایی آن را سرنگون کردند.

پیش از این یک منبع بلندپایه در حوزه دفاع هوافضا گفته بود که موشک های مدرن شده سامانه موشکی ضد هوایی اس-۲۰۰ ساخت شوروی سابق برای حمله به اهداف زمینی دارای برد ۶۰۰ کیلومتر است.

اس-۲۰۰ یک سامانه موشکی ضد هوایی دوربرد ساخت شوروی است. که برای دفاع در برابر بمب افکن ها و سایر هواپیماهای استراتژیک طراحی شده است.

نسخه اولیه این مجموعه در سال ۱۹۶۴ ساخته شد و از سال ۱۹۶۷ مورد استفاده بوده است و به عنوان قوی ترین سلاح ضد هوایی در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی مستقر بودند و تحویل آنها به خارج از کشور در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، زمانی که سیستم دفاع هوایی S-۳۰۰P ساخته شد.

رهگیری ۴۲ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حمله بامدادی ۴۲ پهپاد اوکراینی به شبه جزیره کریمه را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد امروز جمعه، ۴۲ پهپاد اوکراینی را بر فراز کریمه رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه تصریح کرد: حملات تروریستی پهپادی شب گذشته نظام کی‌یف به اراضی فدراسیون روسیه خنثی شد.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود افزود: سامانه پدافند هوایی مستقر در شبه جزیره کریمه ۹ پهپاد را منهدم کرد و ۳۳ پهپاد دیگر نیز با به‌کارگیری ادوات جنگ الکترونیک رهگیری و منهدم شدند.

این در حالی است که پیش از این و در بامداد جمعه وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از خنثی‌سازی حمله موشکی اوکراین به اهدافی در شهر «کالوگا» در خاک روسیه، با استفاده از سامانه اس- ۲۰۰ خبر داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که پدافند هوایی ارتش روسیه موشک هدایت شونده اس- ۲۰۰ ارتش اوکراین را بر فراز شهر کالوگا سرنگون کرد.

این در حالی است که نیروهای مسلح روسیه، همچنان عملیات ویژه نظامی خود را با هدف خلع سلاح اوکراین جهت خنثی‌نمودن تهدید امنیت ملی روسیه از اراضی اوکراین ادامه می‌دهند.

گفتنی است مسکو از آغاز این عملیات در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون اعلام کرده که با هدف حمایت از ساکنان منطقه دونباس، مقابله با تهدید امنیت ملی روسیه، مجبور نمودن اوکراین به اتخاذ مواضع بی‌طرف نظامی و نابودی رویکردهای نازیسمی در این کشور، این عملیات ویژه نظامی را اجرا می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها