رسانه صهیونیستی:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیدار با مقامات آمریکایی منع شد

کد خبر: 1240704

یک روزنامه صهیونیستی نوشت که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دستور «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر این رژیم اجازه دیدار با هیچ مقام آمریکایی را ندارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیدار با مقامات آمریکایی منع شد

یک روزنامه صهیونیستی نوشت که «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دستور «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر این رژیم اجازه دیدار با هیچ مقام آمریکایی را ندارد.

به نقل از روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان از دیدار وزرای کابینه خود با مقامات آمریکایی جلوگیری می کند.

بر اساس بیانیه دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گالانت که چهارشنبه شب راهی آمریکا شد در این سفر با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و گلعاد اردان سفیر این رژیم در سازمان ملل متحد دیدار خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین برای سفرای کشورهای عضو شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد.

گالانت در طول سفر خود به آمریکا در رویداد جمع آوری کمک‌های مالی برای نیروهای عادی و ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که از سوی سازمان دوستان ارتش (رژیم) اسرائیل در آمریکا (FIDF) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، نتانیاهو نمی خواهد تا زمانی که خود با مقامات آمریکایی دیدار نکرده، وزرای کابینه اش در واشنگتن با این مقامات دیدار کنند.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر در بلژیک با همتای آمریکایی خود دیدار کرده بود.

پیشتر به دنبال تشدید اختلافات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی تلاش کابینه برای پیش بردن لایحه جنجالی «تغییرات قضایی» و همچنین طولانی شدن دوره خودداری رئیس جمهوری آمریکا از به حضور پذیرفتن نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، وزرای صهیونیستی، این رفتار «جو بایدن» را در قبال «بنیامین نتانیاهو»، «تحقیرآمیز» ارزیابی و برخی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی نیز رفتار دولت آمریکا با این کابینه را «بدتر از رفتار دولت باراک اوباما» توصیف کرده بودند.

تلاش کابینه نتانیاهو برای سلطه بر دستگاه قضائی این رژیم و مقاومت ائتلاف مخالفان در کنست، گسست سیاسی در این رژیم را تشدید کرده و حتی صدای آمریکا به عنوان هم‌پیمان قدیمی خود را هم درآورده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها