20 نیروی ارتش سوریه در حمله داعش کشته شدند

کد خبر: 1238093

اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه شب گذشته هدف حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت و طی آخرین آمار 20 نظامی کشته شده‌اند.

20 نیروی ارتش سوریه در حمله داعش کشته شدند

یک اتوبوس حامل نظامیان ارتش سوریه شب گذشته (پنج‌شنبه) در بیابان‌های استان دیرالزور مورد حمله تروریست‌های داعش قرار گرفت.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، تروریست‌های داعش در یک کمین از پیش طراحی شده، این اتوبوس را به رگبار بستند که در این واقعه تاکنون ۲۰ نفر کشته و ۱۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

این اتوبوس در حال انتقال سربازان از مقرشان به شهر دیرالزور بود که در یک فضای باز بیابانی در منطقه المیادین در جنوب شرق دیرالزور در کمین داعش گرفتار شد.

گفتنی است که کمی آن طرف‌تر از منطقه المیادین در کرانه شمالی رود فرات، نظامیان آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد مستقر هستند و شهر المیادین و کرانه جنوبی رود فرات نیز در کنترل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد.

سه روز پیش در ۱۷ مرداد نیز تروریست‌های داعش در منطقه «معدان عتیق» در شرق استان رقه اتوبوس حامل سربازان ارتش سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله ۱۰ نظامی کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

رسانه‌ها در هفته‌های اخیر از تشدید حملات داعش در بخش‌های مختلفی از سوریه خبر می‌دهند. داعش در دهم مرداد نیز در حمله‌ای تروریستی، یک کاروان نفتی سوریه را در شمال این کشور هدف قرار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده بود که کاروانی نفتی متعلق به دولت سوریه در حال حرکت به سوی پالایشگاه حمص بوده که عناصر داعش آن را هدف حمله قرار داداه و چهار تانکر را منفجر کرده‌اند.

چند روز پیش از این حمله نیز داعش دو عملیات در منطقه «السیده زینب» دمشق انجام داده بود که به دنبال آن‌، شش نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

افزایش حملات داعش در حالی است که تاکنون در گزارش‌ بسیاری از منابع محلی آمده است که ارتش آمریکا اقدام به انتقال تروریست‌های داعش از زندان‌ها به پایگاه‌ههای نظامی می‌کند و منابع امنیتی نیز بارها گفته‌اند که آمریکا اقدام به آموزش و تجهیز عناصر داعش می‌کند تا دست به حملات تروریستی در سوریه بزنند و اینگونه بهانه لازم برای ادامه حضور ارتش آمریکا در سوریه وجود داشته باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها