زاخارووا: گرجستان برای برقراری ثبات در قفقاز مشارکت کند

کد خبر: 1237596

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت همراهی سازنده گرجستان برای برقراری امنیت در منطقه قفقاز تاکید کرد.

زاخارووا: گرجستان برای برقراری ثبات در قفقاز مشارکت کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت همراهی سازنده گرجستان برای برقراری امنیت در منطقه قفقاز تاکید کرد.

به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خواستار حضور موثر گرجستان در مذاکرات قفقاز جنوبی شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه امیدوار است تفلیس رویکرد سازنده تری را در مورد مذاکرات بین المللی ژنو بر سر امنیت و ثبات در قفقاز جنوبی در پیش بگیرد، زیرا پیشرفت در این مسیر به نفع همه کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه به همراه متحدان خود آبخازیا و اوستیای جنوبی، به تلاش برای آغاز کار عملی در مورد موضوعات اصولی در مذاکرات بین‌المللی ژنو ادامه خواهد داد.

این دیپلمات روس یادآور شد که توافق با ثبات در حوزه امنیتی به نفع هر سه کشور منطقه است. روسیه اطمینان دارد که تضمین امنیت پایدار در منطقه قفقاز تنها از طریق توافق نامه الزام آور قانونی در مورد عدم توسل به زور از سوی گرجستان و آبخازیا و اوستیای جنوبی امکان پذیر است.

سازمان ملل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را بخشی از کشور گرجستان می‌داند، اما در ۲۶ آگوست ۲۰۰۸، در پی تهاجم مسلحانه ارتش گرجستان به این استان‌ها، روسیه حاکمیت مستقل جمهوری‌های اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت و با اعلام حمایت از روس تبارها در این دو منطقه، نیروی نظامی به این استان‌ها که در آن زمان بخشی از گرجستان به شمار می‌رفتند، اعزام کرد. سران روسیه بارها اعلام کرده اند که به رسمیت شناختن دو منطقه خودمختار سابق گرجستان براساس واقعیت فعلی است، هرچند گرجستان از به رسمیت شناختن استقلال این جمهوری‌ها خودداری کرده است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها