اخبار جنگ اوکراین | حمله روسیه به مقر سرویس امنیتی اوکراین در دنیپرو

کد خبر: 1235709

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله عصر جمعه با سلاح‌های دقیق مقر نیروهای سرویس امنیتی اوکراین در دنیپرو هدف گرفته شده است.

اخبار جنگ اوکراین | حمله روسیه به مقر سرویس امنیتی اوکراین در دنیپرو

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در حمله عصر جمعه با سلاح‌های دقیق مقر نیروهای سرویس امنیتی اوکراین در دنیپرو هدف گرفته شده است.

به نقل از الجزیره، براساس این گزارش، موشک‌های روسیه به یک ساختمان سرویس امنیتی اوکراین (SBU) در دنیپرو اصابت کردند.

 بوریس فیلاتوف، شهردار دنیپرو، گفت این سومین بار است که ساختمان SBU هدف قرار می‌گیرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز جمعه هدف قرار گرفتن ساختمان سرویس امنیت اوکراین در دنیپرو را تایید کرد.

سرهی لیساک، فرماندار منطقه دنیپروپتروفسک گفت که آتش سوزی در ساختمان اداری رخ داد و حداقل سه نفر زخمی شدند. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود و همچنین دود و شعله‌های آتش را نشان می‌دهد، طبقات بالایی این ساختمان آپارتمانی خراب شده است.

این حمله زمانی رخ داد که درگیری در چندین نقطه در امتداد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خط مقدم رخ داد، در حالی که مسکو کی‌یف را به شلیک دو موشک متهم کرد که به منطقه مرزی روستوف در جنوب روسیه اصابت کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یکی از موشک‌ها را در شهر تاگانروگ در منطقه روستوف در حدود ۴۰ کیلومتری شرق مرز با اوکراین سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که موشک دیگر اوکراینی در منطقه آزوف سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که پیش از این یک پهپاد اوکراینی در خارج از مسکو سرنگون شد. این سومین حمله یا تلاش پهپادی به منطقه پایتخت در این ماه بود. این وزارتخانه هیچ تلفات یا خسارتی در این حادثه گزارش نکرده است و مکان دقیق سقوط پهپاد را نیز اعلام نکرده است.

این وزارتخانه همچنین گفته است: نیروهای روسیه انبار مهمات تیپ ۴۳ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه دروژلیوبوفکا در منطقه خارکیف منهدم کردند.نیروهای مسلح اوکراین در یک روز ۱۳۵ نفر و ۲ تانک را در مسیرهای دونتسک جنوبی و زاپوریژیا از دست دادند. پدافند هوایی روسیه دو موشک ضد هوایی اوکراینی سامانه پدافند هوایی اس-۲۰۰ را که برای حمله به اهداف زمینی به روزرسانی شده، رهگیری کرد.  پدافند هوایی روسیه ۷ موشک کروز Storm Shadow، ۲ موشک انداز چندگانه HIMARS و ۵ پهپاد اوکراینی را در یک روز منهدم کرد. نیروهای روسی تا ۷۰ واحد نظامی نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کردند ارتش روسیه در جهت دونتسک نیز با موفقیت پنج حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها