وزیر دفاع آلمان سفر خود به عراق را لغو کرد

کد خبر: 1234682

با توجه به اعتراضات گسترده در بغداد در واکنش به اقدام موهن به قرآن کریم در دانمارک، وزیر دفاع آلمان سفر خود به این کشور را لغو کرد.

وزیر دفاع آلمان سفر خود به عراق را لغو کرد

با توجه به اعتراضات گسترده در بغداد در واکنش به اقدام موهن به قرآن کریم در دانمارک، وزیر دفاع آلمان سفر خود به این کشور را لغو کرد.

به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، با توجه به اعتراضات گسترده در بغداد به دلیل اقدامات اسلام ستیزانه و سوزانده شدن قرآن در دانمارک "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان سفر خود به عراق را لغو کرده است.

به این ترتیب "بوریس پیستوریوس"، وزیر دفاع آلمان سفر خود به عراق را به دلیل نگرانی های امنیتی در کوتاه مدت لغو کرد. وزارت دفاع آلمان امروز یکشنبه اعلام کرد که پس از ناآرامی های خشونت‌آمیز علیه سفارت سوئد در پایتخت بغداد، اداره پلیس جنایی فدرال از این سفر جلوگیری کرد.

بر این اساس دلیل این تصمیم، تحولات جاری در عراق است، که در آن در چند روز گذشته تظاهرات خشونت‌باری علیه سفارت سوئد و یک سازمان غیردولتی دانمارکی رخ داده است. این تصمیم همچنین برای حفاظت از کارکنان نمایندگی آلمان در بغداد اتخاذ شده است.

به گفته مقامات آلمانی، اعتراضات بیشتر و تشدید اوضاع را نمی توان منتفی دانست.

سوزاندن نسخه های قرآن در سوئد اخیراً به اعتراضات و شورش های مکرر در عراق منجر شده است. در شب پنجشنبه، تظاهرات کنندگان به سفارت سوئد در بغداد یورش بردند و آن را به آتش کشیدند. بغداد در جریان این ناآرامی ها همچنین سفیر سوئد را از عراق اخراج کرد.

بعد از سوزانده شدن قرآن کریم در کپنهاگ، دفاتر آژانس پناهندگان دانمارک در استان بصره عراق نیز روز شنبه مورد حمله قرار گرفتند. علاوه بر این، صدها نفر تلاش کردند تا به منطقه سبز بسیار امن در بغداد حمله کنند. پیستوریوس می خواست به این کشور سفر کند، زیرا مأموریت پارلمانی برای گروه کوچکی از پرسنل نظامی آلمانی که به نیروهای عراقی آموزش می دادند، تمدید شده بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها