خط و نشان مسکو برای غرب

کد خبر: 1232817

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به استفاده اوکراین از سلاح‌های خوشه‌ای گفت: روسیه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

خط و نشان مسکو برای غرب

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به استفاده اوکراین از سلاح‌های خوشه‌ای گفت: روسیه به این اقدام واکنش نشان خواهد داد.

به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه اظهار داشت: روسیه مجبور است در واکنش به اقدام اوکراین در استفاده از مهمات خوشه‌ای پاسخ دهد.

وی گفت: طبیعاً استفاده بالقوه از این نوع تسلیحات بازی را تغییر می دهد و قطعا روسیه را وادار می کند تا گام‌های خاصی را در پاسخ به آن بردارد.

پیش از این، خدمات اورژانس در منطقه زاپوروژیه گزارش داده بود که نیروهای اوکراینی شهر توکماک را با مهمات خوشه ای گلوله باران کرده اند.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز هشدار داد که در صورت ارسال مهمات خوشه‌ای آمریکا به اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد از تسلیحات مشابه علیه نیروهای اوکراینی استفاده کند.

به گفته وی، روسیه تاکنون از استفاده از مهمات خوشه ای در عملیات ویژه نظامی خود خودداری کرده زیرا متوجه شده است که این مهمات می تواند برای غیرنظامیان خطرناک باشد. ارائه چنین تسلیحاتی توسط واشنگتن تنها درگیری را طولانی می کند.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه پیشنهاد کرده است که روسیه باید پس از گلوله باران توکماک از زرادخانه مهمات خوشه ای خود استفاده کند.

زاخارووا وزیر خارجه اوکراین را "احمق" خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارنظرهای اخیر وزیر امور خارجه اوکراین درباره چشم انداز عضویت کشورش در ناتو شدیدا انتقاد کرده و او را احمق خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارنظرهای اخیر دمیترو  کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین درباره چشم انداز عضویت بالقوه کی‌یف در ائتلاف ناتو انتقاد کرده و با کنایه از او خواست در برنامه‌های آموزش از راه دور آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه شرکت کند.

زاخارووا با اشاره به گلایه‌های کولبا درباره نامشخص بودن گامهای بعدی مربوط به پیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو در پستی که در پیام رسان تلگرام منتشر کرد گفت: "احمق! تو باید قبل از این که بازی شروع شود قوانین بازی را یاد بگیری نه بعد از آن."

زاخارووا در ادامه واکنش خود نوشت: مشکلی نیست. این یک به اصطلاح نظم جهانی قانون محور ابداع شده توسط غربی‌ها است. باهوشترین‌ها در آن شرکت نمی‌کنند چون قانونی وجود ندارد بلکه قوانین به صورت شتابزده ابداع می‌شوند و اگر بازی نتایج مطلوب را در پی نداشته باشد، تغییر می‌کنند. جایگزین آن قوانین بین‌المللی است که مورد حمایت اکثریت مردم عاقل است."

این مقام وزارت امور خارجه روسیه بیان داشت: «آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه روسیه همه دروس مربوطه را آموزش می‌دهد. دوره‌های آموزش از راه دور این آکادمی می‌تواند حتی به کولبا برای فهم و درک آنها کمک کند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها